Klasa 2B

Drogie Dzieci!

Zakończył się pierwszy tydzień nauki w nowych dla wszystkich warunkach.

Mam nadzieję, że wykonałyście zadania przewidziane na ten tydzień i nie miałyście z nimi problemu.

Liczę też na to, że Rodzice nie musieli  Was do nich gonić.

 

Zanim podam zadania na następny tydzień najpierw moja propozycja na weekend. Przepis na bardzo proste i pyszne ciasteczkaczekoladowe. Jeśli będziecie mieć ochotę, a Rodzice czas to zachęcam do upieczenia ich. 

CIASTECZKA CZEKOLADOWE

SKŁADNIKI:

- 1 kostka masła

- 1 szklanka cukru ( może być pół na pól brązowy/trzcinowy z białym lub tylko biały)

W oryginalnym przepisie były 2 szklanki cukru, ale moim zdaniem ciasteczka  były  wtedyzdecydowanie za słodkie!

- 2 jajka

- 3/4 szklanki kakao

- jeśli macie to trochę olejku waniliowego lub wanilii

Wszystkie podane składniki trzeba dobrze połączyć mikserem lub ręcznie.

Następnie dodać do masy 2 szklanki mąki, większą szczyptę soli, łyżeczkę proszku do pieczenia i małą łyżeczkę sodyoczyszczonej ( jeśli nie macie sody oczyszczonej to dodajcie trochę więcej proszku do pieczenia). Wymieszać.

I teraz dobrze jest dodać tabliczkę czekolady ( gorzkiej, mlecznej, białej- jaką lubicie), może być garść owoców suszonych,orzechów.

Ciasteczka wykładać na blachę wyłożoną papierem lub posmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą najlepiej łyżką. Powinny być między nimi odstępy, bo ciasteczka się rozlewają   i trzeba je trochę spłaszczyć ręką.

Piec ok.15 min w tem.175-180 ° C

Po wyciągnięciu z pieca ciasteczka są bardzo delikatne, ale po 10 min. trochę tężeją.

Z przepisu wychodzi ok.22 ciasteczek.

ŻYCZĘ WSZYSTKIM SMACZNEGO !!!

A teraz zadanie!

Jeśli ktoś upiekł ciasteczka, a chce się pochwalić efektami pracy, zróbcie jedno zdjęcie i przyślijcie je do mnie.

Rodzice podają Wam mój numer telefonu.

Jestem bardzo ciekawa, czy wypieki Wam wyszły i czy były smaczne.

 

 Po przyjemnościach czas na pracę! 

Zadania na przyszły tydzień. 

Pamiętajcie, odrabiajcie systematycznie zadania na każdy dzień, nie zostawiajcie wszystkiego na jedno popołudnie.

Jeśli będziecie mieć taką możliwość zróbcie zdjęcie kartki z zeszytu, pracy plastycznej i przyślijcie do mnie.

 

JĘZYK POLSKI:

23-27.III.2020:

1. Codziennie uczymy się na pamięć wiersza Juliana Tuwima pt. „Okulary”

Bie­ga, krzy­czy pan Hilary:
"Gdzie są moje oku­la­ry?"

Szu­ka w spodniach i w sur­du­cie,
W pra­wym bu­cie, w le­wym bu­cie.

Wszyst­ko w sza­fach po­przew­ra­cał,
Maca szla­frok, pal­to maca.

"Skan­dal" krzy­czy - nie do wia­ry!
Ktoś mi ukradł oku­la­ry!?

Pod ka­na­pą, na ka­na­pie,
Wszę­dzie szu­ka, par­ska, sa­pie!

Szpe­ra w pie­cu i w ko­mi­nie,
W my­siej dziu­rze i w pia­ni­nie.

Już pod­ło­gę chce od­ry­wać,
Już po­li­cję za­czął wzy­wać.

Na­gle - zer­k­nął do lu­ster­ka?
Nie chce wie­rzyć? Zno­wu zer­ka.

Zna­lazł! Są! Oka­za­ło się,
Że je ma na wła­snym no­sie.

 

2. Dzieci nadal codziennie czytają ,,Poczytanki” w podręczniku.

Te, które potrafią już płynnie czytać teksty z podręcznika wybierają sobie dowolną książkę z domowej biblioteczki wg swoich zainteresowań. 

Proszę Rodziców dzieci, które muszą poświecić więcej czasu na czytanie o zaznaczenie fragmentu (dowolnego), który dziecko ma dobrze czytać. 

 

3. W zeszycie robimy tabelę. 

data

rzeczownik

czasownik

 

23.03

 

 

 

24.03

 

 

 

25.03

 

 

 

26.03

 

 

 

27.03

 

 

Każdego dnia  wpisujemy po jednym wymyślonym rzeczowniku i czasowniku. A pod tabelą układamy jedno zdanie z tymi dwoma wpisanymi wyrazami.

Postarajcie się, żeby to było zdanie rozwinięte.

Np.

22.03

wujek

śpiewa

Wujek Hani ładnie śpiewa w operze.

 

 PLASTYKA:

1. Zróbcie ilustrację do wiersza o panu Hilarym w dowolnej technice, w zależności od tego, co macie w domu. 

A może ktoś ulepi pana Hilarego z plasteliny, masy solnej, zrobi go z papierowych rolek?! Czekam na Wasze pomysły!

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE:

Kiedy rano wstaniesz, podejdź do lustra,  uśmiechnij się do siebie, pomyśl, że to będzie dobry dzień i wykonaj gimnastykę poranną.

Najpierw 10 podskoków,

potem 10 przysiadów,

następnie 15 pajacyków.

A na koniec 5 razy koci grzbiet.

Tylko starannie i dokładnie, bez ociągania się.

 

MATEMATYKA:

Poniedziałek 23.III.2020:

zad. 1

Zmierz długośćdziesięciu rzeczy w swoim najbliższym otoczeniu np. piórnika, ołówka, biurka itp.  Mierz linijką lub centymetrem  krawieckim. Wyniki swoich pomiarów wpisz do zeszytu, przykład:

stół – długość: 85 cm

 

 

Na koniec pracy – narysuj w zeszycie szlaczek.

UWAGA! Pamiętaj, gdy mierzysz przedmioty, bądź bezpieczny! – nie wchodź na krzesła i  inne sprzęty!

 

TABLICZKA MNOŻENIA:

Przeczytaj 5 razy tabliczkę mnożenia przez 1 i postaraj się ją zapamiętać!

 

Wtorek 24.III.2020:

zad. 2

Zapisz w zeszycie kolejne pory roku. Napisz też nazwy kolejnych miesięcy i odpowiadające im znaki rzymskie. Przykład:

Pory roku:

...

...

...

...

 

Miesiące:

Styczeń I

Luty II

MarzecIII

 

Na koniec pracy – narysuj w zeszycie szlaczek.

Przeczytaj 5 razy tabliczkę mnożenia przez 2 i postaraj się ja zapamiętać!

 

Środa 25.III.2020:

zad. 3

Poproś rodziców o aktualny kalendarz. Znajdź w kalendarzu miesiąc marzec. Zapisz w zeszycie, ile w miesiącu marcu będzie poniedziałków, wtorków, śród, czwartków, piątków, sobót i niedziel. Przykład:

W miesiącu marcu będzie:

5 poniedziałków,

 

Na koniec pracy – narysuj w zeszycie szlaczek.

Przeczytaj 5 razy tabliczkę mnożenia przez 3 i staraj się ja zapamiętać! A może jeden z Rodziców sprawdzi, co  zapamiętałaś/zapamiętałeś?

 

Czwartek  26.III.2020:

zad. 4

Zapisz jedno dowolne działanie na dodawanie i jedno działanie – na odejmowanie (w zakresie 100).

Ułóż i zapisz dwa zadania z treścią – po jednym zadaniu do każdego działania.

Rozwiąż zadania i napisz odpowiedzi.

 

Na koniec pracy – narysuj w zeszycie szlaczek.

Przeczytaj 2 razy tabliczkę mnożenia przez 1,2,3 i postaraj się ja zapamiętać!

A może jeden z Rodziców sprawdzi, co zapamiętałaś/zapamiętałeś?

 

Piątek 27.III.2020:

zad. 5

Dzisiaj będziesz potrzebować zegar/zegarek…

Jak minie Ci ten dzień? Zaplanuj, o której godzinie będziesz wykonywać swoje obowiązki, o której godzinie będziesz się bawić.

Wybierz 6 czynnościi zapisz je w zeszycie we właściwej kolejności. Przykład:

poranne mycie zębów – godzina 7.30

 

Na koniec pracy – narysuj w zeszycie szlaczek.

UWAGA! Jeśli to zadanie robisz po południu lub wieczorem – napisz, co tego dnia robiłeś i o której godzinie.

 

Jeśli masz taką możliwość wejdź na stronę internetową www.tabliczkamnożenia.pl  Są tam fajne zadania sprawdzające z tabliczki mnożenia. Spróbuj je zrobić mnożąc do 30.

To tyle. Mam nadzieję, że zadania zrobicie  z ochotą!

Pozdrawiam Was mocno!!!!

wasza wychowawczyni

Renata Zawisza

 

RELIGIA:

Środa 25.III.2020: 

Szczęść Boże,

proszę uczniów, aby w tym tygodniu w miarę możliwości obejrzeli 20 minutowe opowiadanie:

www.youtube.com/watch?v=9NldftUXDec

Na jego podstawie stworzyli rysunek, który pokazuje czym i kim dla różnych ludzi może być Bóg, a kim tak naprawdę jest dla nas.

Rysunek można stworzyć w wersji komputerowej lub na kartce, proszę o przesłanie rysunku w załączniku.

Dziękuję bardzo, życzę dużo cierpliwości i zdrówka na ten szczególny czas, moi kochani uczniowie zaczynam już tęsknić za Wami, trzymajcie się dzielnie i nie zapominajcie o modlitwie. Mam nadzieję, że zobaczymy się szybko. Pamiętam o Was codziennie.

p. Magda

 

Czwartek 26.III.2020:

Witam,

dziś zgodnie z planem lekcji nasza kolejna religia, przesyłam dziejszy temat zajęć wraz z jego realizacją: 

Temat 2: Pan Bóg- Ojciec, który mnie kocha. 

Cel: uczeń, wie że Bóg to jego tata w niebie, który go kocha i troszczy się o niego. 

Treść: Na ostatniej katechezie wysłuchaliśmy opowiadania o tym, kim jest dla nas Pan Bóg. To nasz Ojciec, możemy do niego zwracać się w naszej modlitwie: Tatusiu pomóż mi, Tatusiu dziękuję Ci. Pomyśl dziś wieczorem w swojej modlitwie za co możesz podziękować swojemu Tacie w niebie i o co Go mocno prosisz. 

Zadanie: 

Podziękujmy Panu Bogu, za to że jest naszym Ojcem:

 

www.youtube.com/watch?v=h2NODCvxxtE 

Zadanie dla chętnychnauczenie się refrenu piosenki Gdy idziemy poprzez świat chwalmy Boga… 

 

pozdrawiam,

dobrego dnia,

Magda Salwerowicz

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry

Ponieważ klasa 2B kończy kolejny rozdział postanowiłem, że skupimy się przez te dwie lekcje na powtórkach. Poniżej zadania do wykonania. 

UWAGA ! Proszę aby dzieci w jednym dniu zrobiły zadania z 25.03 a w drugim dniu z 26.03.

 

Środa 25.III.2020:

Celem lekcji to utrwalenie wiadomości z rozdziału 5.

1.) Ćwiczenie 1 ze strony 44 w podręczniku ( nagranie 2.30 z płyty CD2). Proszę posłuchać nagrania i DELIKATNIE ołówkiem dopasować osoby do obrazków.

2.) Ćwiczenie 2 ze strony 44. Proszę przeczytać list Rity i wybrać prawidłowe słowo zgodnie z obrazkiem, który znajduje się obok. Proszę zrobić to zadanie w zeszycie.

3.) W ramach powtórzenia słownictwa z rozdziału 5 bardzo proszę aby dzieci wypisały po jednej linijce słownictwo związane z umeblowaniem (wymagane słówka z mebli znajdują się w podręczniku na stronie 40), a następnie proszę ustnie wykonać ćwiczenie 1 ze strony 45 (wskazać i nazwać po angielsku meble widoczne na obrazku).

 

Czwartek 26.III.2020:

Proszę uzupełnić stronę z ROUND UP (Unit 5) z zeszytu ćwiczeń.

 

Pozdrawiam serdecznie

Karol Nocula

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl