Klasa 2B

PONIEDZIAŁEK 6.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki na str. 52-53.

a) w zad. 2 popatrzcie na grafy. Są na nich zapisane działania na mnożenie i dzielenie jako odwrotność. Uzupełnijcie grafy i pod nimi zapiszcie działania

b) w zad. 4 przeczytajcie uważnie treść, podkreślcie pytanie

c) w zad. 5 zastanówcie się, jaką liczbę trzeba podzielić przez 8, aby wynik był równy 6 ( podpowiedź dla tych, którzy mają problem ze znalezieniem liczby początkowej - pomnóżcie 8 przez 6 … )

d) w zad. 1 szukamy iloczynów, w których wynik jest liczbą większą od 30

Zadania dla chętnych: 3, 6, 7

Przypomnienie:

PRZERWA

 

JĘZYK POLSKI:

1. Przeczytaj kilka razy fragment wiersza Wandy Chotomskiej pt. ,,R, r” starając się jak najwyraźniej wymawiać głoskę ,,r".

        ,, Na dzień dobry warczy w rurach,

           aż na karku cierpnie skóra - rrrr!

 

         Z rur ruszyło w stronę tarki,

         warczy groźnie, trąć sucharki - trrr!

 

        Od poranka do wieczora,

        tak dręczyło mnie jak zmora.

 

        Gdy już byłam całkiem chora,

        zadzwoniło do doktora - drrr!

 

        A ten doktor dał receptę,

        żeby R mruczało szeptem.”

 

2. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na str. 88. Dzisiaj przypomnienie o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku także zróbcie ćw. 1 ( za to zadanie dostaniecie ocenę ).

PRZERWA

 

PLASTYKA:

WIELKANOCNY ZAJĄC

Potrzebne materiały:

- kartka z bloku technicznego lub kawałek tektury

- rolka z papieru toaletowego

- papier kolorowy

- bibuła lub tkanina

- wacik kosmetyczny

- kawałek waty lub włóczka

- rafia

- drucik lub cieniutkie patyczki

- flamaster

Instrukcja:

1. Rolkę z papieru toaletowego smarujemy klejem i owijamy papierem kolorowym ( może być też bibuła lub kawałek materiału – co macie ).

2. Odrysowujemy na sztywnej kartce koło.

3. Wycinamy kółko i oklejamy je tym samym materiałem, którym owijaliście rolkę ( tak jak zwykle to robiliśmy w szkole – smarujemy klejem, przyklejamy materiał i odcinamy wystające części ).

4. Na sztywnej kartce odrysowujemy uszy i oklejamy je tak samo jak kółko ( pyszczek ), ale używamy materiału w innym kolorze.

5. Tak samo postępujemy przy tworzeniu łapek.

Uwaga: jeżeli macie kolorową kartkę z bloku technicznego, to nie musicie oklejać, wystarczy wyciąć.

6. Od tyłu przyklejamy do kółka uszy.

7. Z przodu kółka doklejamy wąsy z rafii ( patyczków, drutu lub według swojego pomysłu ), przyklejamy nosek i oczy ( oczy wycinamy z białej kartki ), rysujemy flamastrem pyszczek.

8. Przyklejamy do rolki łapki, a następnie głowę zająca.

9. Dorysowujemy na łapkach kreski ( jak na zdjęciu ).

10. Doklejamy ogonek z uformowanej waty, wacika lub zwiniętego kawałka włóczki.

Ta praca będzie oceniona, więc czekam na zdjęcia.

PRZYJEMNEJ ZABAWY TWÓRCZEJ!

PRZERWA

 

A po przerwie kilka ćwiczeń.

1. Stajemy w rozkroku, ręce na ramiona i robimy 5 kółeczek w przód i 5 w tył.

2. Podnosimy prawą nogę zgiętą w kolanie i 5 razy krążymy stopą, a potem zmiana nogi.

3. Kładziemy się na plecach i jedziemy na rowerze do przodu - PRZERWA - do tyłu.

4. Dalej leżymy na plecach. A teraz bierzemy np. chusteczkę, skarpetkę... łapiemy paluszkami u nóg chusteczkę i przenosiny ją za głowę nie zginając nóg ( chusteczkę do przodu przenosimy dłońmi ) i tak 5 razy.

5. Na koniec kładziemy się na brzuchu i ,,przez lornetkę” liczymy muchy na suficie – 5 razy.

NA DZISIAJ TYLE. ALE ZAPYTAJCIE RODZICÓW, MOŻE TRZEBA POMÓC W PRZYGOTOWANIACH DO ŚWIĄT?

DO JUTRA. PA, PA...

 

WTOREK 7.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

Dzień dobry!

Wszyscy wstali, zęby umyte, śniadanko zjedzone - no to zaczynamy!

Dzisiaj zadania powtórzeniowe!

1. Otwórzcie ćwiczenia do matematyki na str. 58-59

a) zad. 1 przeczytajcie i obliczcie ( moim zdaniem nie powinniście mieć problemu )

b) w zad. 2 jeśli poprawnie zaznaczycie godziny na zegarze zrobicie to ekspresowo ( Przypomnienie dla niektórych - zaznaczając pełną godzinę długa wskazówka musi być na 12, a krótka na wybranej godzinie )

c) w zad. 3 i 4 obliczając godziny popatrzcie na zegar

d) w zad. 5 zwykłe obliczanie iloczynów i ilorazów ( liczymy w głowie - lub na patyczkach ) i wpisujemy wynik

e) w zad. 6 zastanówcie się - wykorzystacie mnożenie, czy dzielenie?

f) zad. 7 - prościzna!

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

Link do pobrania podręcznika Nowi Tropiciele cz. 4

1. Co jest rozwiązaniem zagadki?

Z  pomocą dźwięków,

Z pomocą ucha,

Z radia lub z płyty

Człowiek jej słucha. 

2. Rozpoczynamy lekcję o muzyce!

3. Otwórzcie e-podręcznik na str. 6-7 i odczytajcie tekst pt. ,,Z muzyką przez wieki”

4. Otwórzcie zeszyt, zapiszcie lekcję, datę i przepiszcie nazwy instrumentów i odtwarzaczy ( ze str.7 ) w kolejności alfabetycznej ( jeśli macie taką możliwość posłuchajcie w necie jak brzmi lutnia, a jak patefon )

5. A teraz ćwiczenia str. 6-7

a) w ćw. 1 naklejacie naklejki i odpowiednie podpisy

b) w ćw. 2 zastanówcie się, co oznaczają te powiedzenia

c) w ćw. 3 doradźcie dzieciom, jak mają postąpić?

6. Na koniec zadanie dla chętnych i dla wytrwałych.

Odczytajcie zagadki, a same rozwiązania zapiszcie w zeszycie - przed rozwiązaniem zapisujcie numer zagadki. Czekam na rozwiązania do środy 15 kwietnia!

Zagadka 1

Wszyscy muzycy, Muszą je znać,

By ładnie śpiewać,

By ładnie grać.

Zagadka 2

Na czym zapisać  Nuty piosenki,

By muzyk wiedział,

Jakie to dźwięki?

Zagadka 3

Strzeże tajemnic,

Jest wiolinowy,

Otwiera zamki,

Jest i basowy.

Zagadka 4

Dęty, strunowy,

Mały i duży,

Do wytwarzania  Dźwięków służy.

Zagadka 5

Muzyczna ścieżka Czarno-biała.

Rusz ją  palcami

Będzie grała

Zagadka 6

Cztery ma struny

I duszę z drzewa.

Pociągniesz smyczkiem,

Cudownie śpiewa

Zagadka 7

Serce ma czułe,

Chociaż ze stali.

Śpiewnie na wieży

Bim, bam, bom wali

Zagadka 8

Bije w niego dobosz,

Mocno pałkami.

Bębni, bębni głośno

Między nutami.

Zagadka 9

Ten słoń na imię

Ma Wielki Bombi.

Zgadnijcie dzieci,

Na czym on trąbi?

Zagadka 10

Muzykalna To dziewczynka

O imieniu Katarzynka.

Zagadka 11

Skrzynka z melodyjką

Z dziecięcych marzeń.

Ukryta w zabawkach

I starym zegarze.

Zagadka 12

Niski, wysoki,

Piękny i miękki.

Mówisz nim wiersze,

Śpiewasz piosenki.

Zagadka 13

Co to jest za głos?

Jak się nazywa?

Swą nazwę w słowie

„Bobas” ukrywa.

Zagadka 14

Śpiewający ptaszek,

Gwiżdże bardzo ładnie,

A szczególnie w maju.

Kto to jest?

Kto zgadnie?

Zagadka 15

Słychać je w górach,

Słychać je w lesie,

Jak powtarzając

Melodię niesie.  

Zagadka 16

Czasem jest smutna,

Czasem wesoła.

Melodią dzieci

Do śpiewu woła.

Zagadka 17

Jest to zagadka

Niezwykle prosta.

Jak ma na imię

Piosenki siostra?

Zagadka 18

Co byś zaśpiewał

Chłopcu, dziewczynce,

W dzień wigilijny

Przy swej choince?

Zagadka 19

Cicho nocą nuci:

Luli, luli, luli

I razem z księżycem  

Do snu dzieci tuli.

Zagadka 20

W radiu, w południe,

Trąbka go gra.

Siedzibę swoją

W Krakowie ma.

Zagadka 21

Na balu w Wiedniu

Do tańca prosi

I lekko pary

Po sali nosi.

Zagadka 22 

Raz jest weselny,

Raz pogrzebowy,

A przede wszystkim

To krok marszowy.

Zagadka 23

Ludowa orkiestra,

W niej grajków wielu.

Przygrywa do tańca

Na wiejskim weselu.

Zagadka 24 

Chór nie zaśpiewa

Bez tego pana.

Orkiestra nie jest

Bez niego zgrana

Zagadka 25

Do słów melodię

W mig dopisuję.

Walczyki, polki

Sam komponuje.

PRZERWA!

 

INFORMATYKA:

1. Dzisiaj przepisujemy tekst w dowolnym programie do pisania: Word, OpenOffice, LibreOffice...

Otwieracie program do pisania na swoim komputerze.

Wybieracie Nowy dokument - powinna Wam się otworzyć pusta strona.

Przepisujecie tekst.

Możecie zastosować dowolną czcionkę, wielkość, pobawić się kolorami.

Dnia pewnego mały kotek

Znalazł włóczki mały motek

Po minucie z pięknej wełny

Został nitek koszyk pełny.

Zamykacie tekst zapisując go na pulpicie lub w Dokumentach i z pomocą Rodziców wysyłacie jako załącznik.

UWAGA! Jeśli dzieci nie mają możliwości wykonania tego zadania to go pomijają.

To tyle na dzisiaj!

 

AUDIOBOOK CZ. 3 ( OSTATNIA )

 

ŚRODA 8.IV.2020:

 

RELIGIA:

Szczęść Boże, 

we środę nasza kolejna katecheza, zapraszam dzieci do włączenia się w temat: 

Katecheza klasa 2 

Cel: uczeń odkrywa poszczególne dni Wielkiego Tygodnia, wie co działo w poszczególne dni 

Szczęść Boże, 

witam Cię, już bardzo tęsknię za naszymi spotkaniami. Mam nadzieję, że dobrze spędzasz czas w domu i niedługo już się zobaczymy. Tymczasem dziś zapraszam Cię odkrycia tematu Wielkiego Tygodnia.

Ostatnio była niedziela - szczególna Palmowa, którą rozpoczęliśmy Wielki Tydzień. Dziś Wielka Środa. 

Zaczynamy wyjątkowy Tydzień z Jezusem, temat znajduje się tutaj, klikaj w poszczególne punkty: 

view.genial.ly/5e70e67d48062a0f9bab910f/interactive-image-wielki-tydzien?fbclid=IwAR06-h5yFOgmlZrjXNnYVhwZKYFkodxt31pX2kvqn1WSII9D5N-X2Hn4g6g

Mam nadzieję, że wiele już wiesz o Wielkim Tygodniu :) Teraz masz do wyboru gra labirynt lub gra o rety krety: 

Krótki labirynt :) 

wordwall.net/pl/resource/1284672/kopia-wielki-tydzie%c5%84-cz-i 

Gra o Wielkim Poście: O rety krety! :) 

wordwall.net/pl/resource/1049454/wielki-post 

Dla chętnych: 

możesz zacząć pracę z książką, mamy tam poszczególne dni Wielkiego Tygodnia od Wielkiego Czwartku do Wielkanocy, ale spokojnie po Wielkanocy będziemy pracować również z tymi tematami w książce w ramach powtórki. 

Na początek Wielki Czwartek str. 68-69. 

Życzę Ci dobrego przeżycia tego Tygodnia. Odpocznij i skoncentruj się w tym tygodniu na Panu Jezusie i świętach. Już od Wielkiego Czwartku masz czas wolny, możesz wtedy odkrywać poszczególne dni cierpienia i męki Pana Jezusa. Łączyć się online podczas nabożeństw. Wielki Piątek to czas cierpienia i męki Jezusa, spróbuj wtedy wyciszyć się – może warto wyłączyć w tym dniu komputer, o 15:00 śmierć Jezusa na krzyżu zamknij oczy i pomyśl, że umarł za Ciebie. W Wielką Sobotę - Jezus leży w grobie to czas ciszy w kościele, przygotujmy nasze serca na spotkanie z Jezusa. 

W Wielkanoc będziemy radować się zwycięstwem życia nad śmiercią, to czas nadziei dla nas zwłaszcza teraz w czasie epidemii. Jezus potrafi pokonać wszystko! Pamiętaj o tym i raduj się Jego Zmartwychwstaniem. 

Radosnych Świąt dla całej Twojej rodziny! 

 

pozdrawiam Was, 

dobrego dnia, 

p.Magda

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy ćwiczenia na str. 54-55

a) w zad. 1 kolorujemy trójkąty i czworokąty. Czworokąt to figura, która ma 4 boki i 4 kąty.

b) w zad. 2 otaczamy pętlą wszystkie czworokąty

c) w zad. 3 zaznaczcie kolorem czerwonym: boki, wierzchołki, kąty podanych figur

d) w zad. 4 narysujcie dowolne czworokąty- korzystajcie z linijki lub ekierki

e) zad. 7 jest dla spostrzegawczych - poszukujemy 3 czworokątów i trójkątów

Zadanie 5 i 6 jest dla chętnych.

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Otwórzcie zeszyt do j. polskiego, napiszcie lekcję i datę. Potem przerysujcie krzyżówkę ( oczywiście bez rysunków ) - możecie to zrobić na kartce w kratkę ( będzie łatwiej ) i wpiszcie hasła. 

( jeśli ktoś ma taką możliwość możną ja wydrukować ).

2. Potem otwórzcie e-podręcznik na str. 75 i przeczytajcie kilka razy starannie i szybko wierszyk ,,Jajo”

 Agnieszka Frączek „Jajo”

Lala Jula jajo lula.

Lula jajo lala Jula,

delikatnie jajem buja,

bo w tym jaju sobie lula

smok Alojzy, kawał zbója.

Jak się zbudzi, zacznie hulać!

3. Na koniec otwórzcie ćwiczenia na str. 82. Odczytajcie wyrazy z pisanek  w ćw. 1 i uzupełnijcie życzenia wielkanocne dopisując coś od siebie. Jeśli ktoś chce możecie zainspirować się życzeniami w e-podręczniku na str. 76 i 77.

PRZERWA!

 

A teraz:

poukładajcie zabawki na półkach, jeśli jest tam kurz to pościerajcie go mokrą ściereczka,

poukładajcie zeszyty i podręczniki w biurku i zróbcie na nim porządek .

 

ANGIELSKI:

Dzień dobry,

Lesson 8.04.2020

Topic: Play time - exercises.

Celem lekcji jest utrwalenie słownictwa związanego z zabawą na świeżym powietrzu.

W ramach powtórki uzupełnić zeszyt ćwiczeń ze strony 47. Proszę podesłać zdjęcie z zadaniem najpóźniej do 14.04.

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt

 

Karol Nocula

 

PRZERWA WIELKANOCNA

9-14.IV.2020:

ZADANIA DLA CHĘTNYCH NA PRZERWĘ WIELKANOCNĄ

MOI DRODZY!

Dzisiaj właśnie mija czwarty tydzień od kiedy nie chodzimy do szkoły. Już bardzo za Wami tęsknię i myślę, że większość z Was też chętnie wstałaby wcześnie rano, by pobiec do szkoły. Wierzę, że tak się stanie, ale jeszcze nie teraz - musimy być cierpliwi i wytrwali. Jestem z Was dumna, że tak pilnie pracujecie. Widać to po zdjęciach, które dostaję z Waszymi zadaniami. Wstawiam właściwie same piątki i szóstki. SUPER KLASA!

RODZICOM RÓWNIEŻ DZIĘKUJĘ ZA POMOC. JESTEM BARDZO WDZIĘCZNA, ZA TAKIE ZAANGAŻOWANIE. WIEM, ŻE NIE JEST TO ŁATWE, TYM BARDZIEJ, ŻE MACIE TEŻ PAŃSTWO ZAWODOWE OBOWIĄZKI.

Przed nami kilka dni odpoczynku. Święta Wielkanocne spędzone zupełnie inaczej niż do tej pory.

Słowo zdrowie nabiera dzisiaj zupełnie innego wymiaru.

ŻYCZĘ WIĘC PRZEDE WSZYSTKIM ZDROWIA! ABY NIKT Z NAS NIE MUSIAŁ SIĘ MARTWIĆ O BLISKICH I SIEBIE. MAM NADZIEJĘ, ŻE SPOTKANIE PRZY ŚWIĄTECZNYM STOLE DA WSZYSTKIM WIELE RADOŚCI I DODA SIŁY NA KOLEJNE TYGODNIE. DZIECIOM OCZYWIŚCIE ŻYCZĘ, ABY DO KAŻDEGO PRZYKICAŁ ZAJĄCZEK WIELKANOCNY. NO I , ZGODNIE Z TRADYCJĄ, MOKREGO ŚMIGUSA - DYNGUSA!

A teraz przysyłam kilka propozycji dla dzieci na te kilka dni.

1. No, na początek musi być przepis na ciasteczka kruche. 

Składniki:

-1/2 kg mąki

-1 kostka masła ( zimne)

-2 jajka

-12 dag cukru

-2 łyżeczki proszku do pieczenia

-szczypta soli

Wszystkie składniki szybko połączyć. Jeśli ciasto jest za suche dodać trochę zimnej wody. Włożyć do lodówki na ok.1 godz.

Potem rozwałkować na ok. 5 milimetrów.

Wykrawać foremkami dowolne kształty- jeśli macie, mogą być zajączki, pisanki...

Piec w temp. 175ºC na złoty kolor.

Ciasteczka są gotowe!

Jeśli ktoś chce, można w rondelku lekko podgrzać dżem, marmoladę... , posmarować ciasteczko i przykryć drugim. Też są pyszne! 

2. Kilka propozycji plastycznych.

3. Na koniec pisankowe Memo.

Wiem, że nie wszyscy macie możliwość wydrukowania gry. Ale to może być  tylko inspiracja. Wystarczy wyciąć parzystą ilość kwadratów i samodzielnie ozdobić pamiętając, by dany wzór powtarzał się na dwóch kartonikach.

Do napisania! Pa, pa...

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl