Klasa 2B

PONIEDZIAŁEK 04.V.2020: 

 

MATEMATYKA: 

1. Otwieramy zeszyt, zapisujemy lekcję i datę. 

Przepisujecie działania i obliczacie dowolnym sposobem. 

26 + 38 = 

37 + 46 = 

43 + 39 = 

69 +  25= 

54 + 47 = 

92 – 75 = 

67 – 48 = 

72 – 44 = 

84 – 37 = 

51 – 36 = 

Zadanie z zeszytu przesyłacie do mnie – dostaniecie za nie ocenę!

2. Powracamy do mnożenia i dzielenia do 50. Pamiętajcie, że cały czas uczycie się tabliczki mnożenia do 50. 

3. Otwórzcie ćwiczenia na str. 44-45. Jeśli ktoś ma problemy z liczeniem pomaga sobie patyczkami. Nie przepisujcie wyników z tabliczki mnożenia tylko liczcie sami! 

a) zad. 1 

b) zad. 2 

c) zad. 4 

Podpowiedź! Jeśli szukamy liczby, tak jak z zad.4 to dzielimy wynik przez drugą liczbę. 

d) zad. 5 

e) zad. 6 

f) zad. 8

 

JĘZYK POLSKI:

1. Otwórzcie podręcznik na str. 50-51 i przeczytajcie ,,Kto buduje dom ?”. 

Zwróćcie uwagę na to, co wspólne  mają nazwy zawodów męskich.

2. Otwórzcie zeszyt, zapiszcie lekcję i datę, a następnie przepiszcie na kolorowo definicję. Potem przepiszcie nazwy zawodów i dopiszcie do nich formę żeńską. 

Zawody męskie zakończone na -arz, -erz piszemy przez rz. 

aptekarz      bo  aptekarka 

wioślarz      bo... 

łyżwiarz      bo... 

narciarz      bo... 

pielęgniarz bo... 

tancerz       bo... 

UWAGA! Zwróćcie uwagę też na to, że do wiele zawodów męskich da się dopisać formę żeńską, a wtedy rz wymienia się na r. 

Przesyłacie zadanie z zeszytu!

3. Teraz czas na ćwiczenia str. 56-58 zgodnie z poleceniem:  

a) ćw. 3 

b) ćw. 4 

c) ćw. 5 

PLASTYKA:  

Dzisiaj zabawa z nitką. 

Przygotujcie farby plakatowe, kubek, pędzel,gazetę, kartki z bloku ( mogą być techniczne lub rysunkowe, białe lub kolorowe ) i 3 kawałki sznurka, grubszej nitki, włóczki... ( tak ok. 50 cm ) i starą, grubą książkę w formacie A-4 ( ja używam starej książki telefonicznej ). 

Etapy pracy: 

1.   otwieracie książkę na środku 

2.   układacie kartkę z bloku 

3.   na gazecie malujecie sznurek dowolnym kolorem farby 

4.   układacie sznurek na całej kartce, ale tak,żeby koniec (ok.10 cm) wystawał z książki 

5.   przykrywacie druga kartką i zmykacie książkę 

6.   delikatnie naciskacie książkę i trzymając ją na środku powoli wyciągacie sznurek 

7.   otwieracie kartki i sprawdzacie, jaki wzór narysowała nitka 

Pobawcie się kilka razy. Możecie spróbować dać na kartkę 2 sznurki o różnych kolorach, a może 3... 

Najlepszą Waszym zdaniem pracę przysyłacie do oceny.  

UWAGA! Dzieci, które nie maja farb w domu i nie maja możliwości zrobienia pracy tworzą inną pt. ,,Najsmaczniejszy lizak na świecie” ( rysunek, wycinanka...)

  

Do widzenia! 

Do jutra! 

 

WTOREK 05.V.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Najpierw liczymy w pamięci - przeczytajcie działania i podajcie wynik.

1 ● 6 =                   5 ● 9 =

2 ● 4 =                   4 ● 8 =

3 ● 9 =                   3 ● 7 =

4 ● 6 =                   2 ● 8 =

5 ● 5 =                   1 ● 0 =

2. Otwieramy ćwiczenia str. 46-47:

a) zad.1 liczymy iloczyny i ilorazy;

b) w zad. 2 najpierw narysujcie brakujący fragment muru;

c) w zad. 4 podzielcie lampy na rysunku, łatwiej dokonacie obliczenia;

d) zad.5

e) zad.6

Stronę 47 przesyłacie jako zdjęcie!

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Co to za budowla, z jakim miastem się kojarzy?

2. Otwieramy podręcznik na str. 52-53 i czytamy tekst ,,Paryż” lub słuchamy go... ( w drugim załączniku jest tekst do słuchania! )

3. Otwieramy zeszyt, zapisujemy lekcję, datę i odpowiadacie ( całym zdaniem ) na pytanie: 

Kogo Hania powinna przeprosić za swoje zachowanie i dlaczego?

4. Otwieramy ćwiczenia na str. 59-60:

a) ćw.1

b) ćw.2

c) ćw.3

PRZYPOMNIENIE!

UWAGA! Przysyłacie odpowiedź z zeszytu i str. 58

PRZERWA!

 

INFORMATYKA:

Dzisiaj będziemy tworzyć listy z wykorzystaniem numerowania lub punktowania.

Otwórzcie na swoich komputerach program do pisania jaki macie.

U góry na pasku, na którym możemy zmienić m.in. czcionkę, jej wielkość, kolor znajduje się przycisk PUNKTATORY i NUMEROWANIE.

1 to punktatory

2 to numerowanie

Aby zrobić listę PUNKTOWANĄ lub NUMEROWANIE, klikamy odpowiedni przycisk, piszemy wyraz lub zdanie i naciskamy klawisz ENTER

1. Przeczytaj zdania. Imiona i nazwy kwiatów zapisz w kolejności alfabetycznej:

a) imiona zapisz w formie listy numerowanej;

b) nazwy kwiatów w formie listy punktowej

Wojtek namalował wrzosy. Storczyki to ulubione kwiaty Beaty. Agnieszka podlewa pelargonie. Bartek kupił mamie różę.

Jeśli uda Wam się zrobić to zadanie przyślijcie - dostaniecie  ocenę!

UWAGA! Dzieci, które nie będą potrafiły zrobić tego zadania mają je zostawić.

Do widzenia!

 

ŚRODA 06.V.2020:

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry 

Przesyłam kolejną porcję wiedzy. Zdjęcia z zadaniami proszę podesłać do 9.05 (sobota) do godziny 20. Posyłamy zdjęcia tylko zadań domowych . Pozdrawiam

KN 

 

Lesson 6.05.2020 

Topic: Taking care of our community. 

Celem lekcji jest wprowadzenie słownictwa związanego z ochroną środowiska. 

 

1.) Otwórz podręcznik na stronie 55. 

2.) Ćwiczenie 1. Posłuchaj i przeczytaj. (nagranie 2.48) 

3.) Przepisz do zeszytu : 

Put litter in the bin. - Wyrzucać śmieci do śmietnika. 

We recycle plastic, paper and glass. - My przetwarzamy plastik, papier i szkło. 

We collect bottles, newspaper and tins at our school. – My kolekcjonujemy butelki, gazety i puszki w naszej szkole. 

Zadanie domowe: Przepisać do zeszytu powyższe wyrażenia związane z ochroną środowiska wraz z tłumaczeniem.

 

 

Moi Drodzy!

Po prawie dwóch miesiącach nauczania zdalnego myślę, że nauczyliście się pracować w ten sposób. Aby zadania do wykonania były bardziej przejrzyste będę opisywać je krócej, a tłumaczyć tylko te, które są trudne. Myślę, że taka forma będzie lepsza.

 

MATEMATYKA:

1. Ćwiczenia str. 48-49 - przeczytajcie uważnie polecenia i obliczcie:

a) zad. 1

b) zad. 2

c) zad. 4

d) zad. 5

e) zad. 7

Przysyłacie str. 49!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Podręcznik str. 54-55- czytamy tekst ,,Niezwykli architekci”

2. Ćwiczenia str. 62-63:

a) ćw. 1 ( jeśli nie wiesz, jak nazywają się domy zwierząt zajrzyj do czytanki )

b) ćw. 2 ( bez kropki )

c) ćw. 3

Przysyłacie str. 63!

Dla zainteresowanych:

a) filmik o domach bardzo małych zwierząt

b) domy różnych zwierząt

 MIŁEGO DNIA MOI DRODZY!

 

RELIGIA:

Szczęść Boże,

dziś nasza katecheza będzie nawiązuje do jednej z części mszy świętej, która nazywa się Przeistoczeniem albo Konsekracją - bardzo trudne słowa prawda? Zobaczymy co dzieje się w tym czasie w kościele i co ma z tym wspólnego chleb. Zapraszam Cię do udziału:

Aby obejrzeć film jak powstaje chleb - należy kliknąć w niego dwa razy, aby wyświetlił się w youtube.

view.genial.ly/5ead078147bad90d6e96277b/interactive-image-jezus-zmartwychwstaly-karmi-swoim-cialem-klasa-2-jednosc?fbclid=IwAR190u7LNu7tKT83v8jRzbFUGKDiNVzHfrujUlLVYz-KduCryhHMl6bKsm4

Na początek może udało Ci się przeczytać opowiadanie o chlebie i zobaczyć jak powstaje, pewnie już oglądałeś podobny film ze swoją panią na zajęciach, dziś było małe przypomnienie. Chleb to podstawowe pożywienie od dawien dawna dla każdego człowieka. Do tej pory w niektórych rodzinach przed pokrojeniem pierwszego kawałka chleba czyni się na nim znak krzyża, dziękując Bogu za ten dar.

Udało Ci się ułożyć puzzle? Super!

Pan Jezus nie zostawił nas samych obiecał, że będzie z nami na zawsze i jest! Możemy Go spotkać, a nawet przyjąć do swojego serca zawsze podczas mszy świętej pod postacią chleba - hostii.

Ten czas jeszcze przed nami, w 3 klasie będziemy się przygotowywać do tego wyjątkowego momentu - mam nadzieję, że będziemy już normalnie chodzić do szkoły i ufam, że tak będzie ;)

A teraz proszę, abyś otworzył podręcznik na str. 84-85.

na pierwszej stronie mamy wkleić naklejkę, pokolorować obrazek i połączyć litery.

Druga strona to układamy obrazki od pierwszego do ostatniego jak powstaje chleb i rysujemy jak myślisz co? Tak! Chleb :)

 

dziś na tyle,

wieczorem podczas modlitwy podziękuj Panu Bogu za dar chleba i za to, że masz co jeść.

Pozdrawiam,

p.Magda

 

CZWARTEK 07.V.2020:

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry 

Przesyłam kolejną porcję wiedzy. Zdjęcia z zadaniami proszę podesłać do 9.05 (sobota) do godziny 20. Posyłamy zdjęcia tylko zadań domowych . Pozdrawiam 

KN 

 

Lesson 7.05.2020 

Topic: Summer. 

Celem lekcji jest wprowadzenie słownictwa związanego z latem. 

 

1.) Otwórz podręcznik na stronie 56. 

2.) Ćwiczenie 2. Przeczytaj znajdź i powiedz.Następnie napisz w zeszycie słówka i narysuj obrazki.  

3.) Ćwiczenie 3. Posłuchaj , wskaż na obrazku i powtórz. (nagranie 3.1) 

a whistle - gwizdek 

a pitch – boisko 

goggles - gogle 

a pool - basen 

a towel - ręcznik 

a coach – trener 

Zadanie domowe: Podręcznik, strona 56 → ćwiczenie 2  

Podręcznik, strona 57 → ćwiczenie 3

 

MATEMATYKA:

Pamiętajcie, że czytamy uważnie polecenia!

1. Ćwiczenia str. 50-51

zad. 1, 2, 4, 5

Przysyłacie str. 51!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Najpierw filmik o Barcelonie i słynnym architekcie Antonio Gaudi

2. Podręcznik str. 57 - czytamy tekst o Antonio Gaudim.

3. Ćwiczenia str. 66-67

a) ćw. 1, ćw. 3

Stronę 67 przysyłacie - dostaniecie za ćw. 3 ocenę!

A TO KILKA PROJEKTÓW TEGO SŁYNNEGO ARCHITEKTA - ARTYSTY!

 

MUZYKA:

Piosenki do posłuchania o wiośnie:


 

RELIGIA:

Szczęść Boże,

dziś nawiązujemy do kolejnej części mszy świętej, którą jest Ofiarowanie. Dowiesz się na czym ona polega, czy ty też możesz podczas niej coś Bogu ofiarować. Zobacz sam: 

http://view.genial.ly/5eaad727431a190d94bd8a61/presentation-razem-z-jezusem-skladamy-bogu-ofiare?fbclid=IwAR06YVmKdfk3nS9OdZAd6v72Fto3KEdzQ16h8KWcSK9ZKAoi44zRJdXnMoo

W sposób niewidzialny Pan Jezus ponawia swoją ofiarę na krzyżu podczas każdej Eucharystii.

Mogłeś zobaczyć obrazki, co przynosimy do ołtarza są to: chleb pod postacią hostii, wino i woda, które później zmienią się w Ciało i Krew Pana Jezusa. Ty też podczas ofiarowania możesz złożyć coś Panu Jezusowi są to twoje dobre uczynki.

Na koniec może udało Ci się zaśpiewać piosenkę Ofiaruję Tobie Panie mój.

A teraz otwórz podręcznik na stronie 86-87

na pierwszej stronie: naklej naklejkę z ampułkami i pokoloruj krzyż

na drugiej stronie: spróbuj narysować jaki dobry uczynek Ty możesz ofiarować Panu Jezusowi, może sam posprzątasz pokój, pomożesz w zrobieniu obiadu, albo pobawisz się z młodszym rodzeństwem. 

 

Pozdrawiam Cię,

dobrego dnia

p.Magda

 

PIĄTEK 08.V.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Ćwiczenia str. 52-53:

a) zad.2

b) zad.3

c) zad.4

d) zad.6

Przysyłacie str. 53!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Czytacie tekst z podręcznika pt. ,,Siejemy rzodkiewkę” na str. 60-61.

2. Piszecie w zeszycie lekcję i datę i w punktach zapisujecie wymyślone przez siebie tytuły do ilustracji i tekstu z podręcznika np.

np. 1. Przekopujemy glebę przed sianiem.

2.    Dokładnie usuwamy chwasty.

3.    …..

Jest 8 ilustracji więc musicie wymyślić 8 tytułów. 

Zadanie z zeszytu przysyłacie - dostaniecie za nie ocenę!

1. Ćwiczenia str. 69 

a) ćw. 4 i 5  

DLA CHĘTNYCH, KTÓRZY LUBIĄ SŁUCHAĆ BAJEK!

AUDIOBOOK - bajka o warzywach. 

Tyle na dzisiaj!

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl