Klasa 2B

ŚRODA  15.IV.2020:

Witam wszystkich po Świętach. Mam nadzieję, że te kilka dni wolnego pozwoliło Wam odpocząć. Liczę, że jesteście tak uśmiechnięci i zadowoleni jak ten sympatyczny pluszak.

Zanim zaczniemy od matematyki przygotujcie ćwiczenia cz. 4! 

Zaczynamy!

 

MATEMATYKA:

1. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki na str. 3. Najpierw obliczcie sumy i różnice w zad. 1 - najlepiej jeśli zrobicie to w  pamięci.

2. Następnie w zeszycie zapiszcie lekcję i datę ( przypomnimy sobie jak dodajemy dopełniając do pełnej 10 ) - z tego zadania przysyłacie zdjęcie!

Przepiszcie działania i obliczcie je wg wzoru.

26 + 7 = 26 + 4 + 3 =  30 + 3 = 33

68 + 8 = 68 + 2 + 6 = 70 + 6 = 76

45 + 9 =

39 + 6 =

87 + 9 =

77 + 7 =

3. Ponownie wracamy do ćwiczeń na str. 3 :

a) zad.2 - dodajemy, tak jak przed chwilą w zeszycie;

b) zad.3 - czytacie zadanie tekstowe, podkreślacie pytanie, zapisujecie działanie i nie zapomnijcie o odpowiedzi;

c) w zad.4 dowolnym sposobem liczymy ile jest razem nutek;

d) sumy z zad.5 liczycie w pamięci.

 

Dla chętnych: str. 66 zad.1

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Otwórzcie podręcznik na str. 8 i przeczytajcie 2 razy wiersz „Gitara”.

Przeczytajcie na str.8, kto to jest lutnik?

2. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na str. 8-9:

a) w ćw. 1 odpowiedzcie na pytania dotyczące tekstu ( pamiętajcie o dużej literze na początku zdania i kropce na końcu );

b) w ćw. 2 uzupełnijcie tekst podanymi wyrazami ( zastanówcie się, czy wyrazy dobrze podpisują ilustracje?! );

c) w ćw. 3 zapiszcie czasowniki w czasie teraźniejszym ( to, co dzieję się teraz ) i przyszłym ( to , co dopiero będzie ).

PRZERWA!

3. Na koniec doświadczenie!

Weźcie mały talerzyk - może być taki, z którego jecie śniadanie. Wlejcie na niego trochę zimnej wody z kranu ( mniej niż pół szklanki ), a następnie też na środku rozsypcie 1 łyżeczkę zmielonego pieprzu. Potem na palec ( obojętnie jaki ) nalejcie kropelkę płynu do naczyń ( wielkości grochu ) i przyłóżcie go na środek talerzyka.

Co się stało?

Zapiszcie w zeszycie do j. polskiego lekcję i datę, a następnie jednym zdaniem opiszcie, co się stało, gdy włożyliście palec do wody - z tego zadania przysyłacie zdjęcie !

TO TYLE NA DZISIAJ! DO JUTRA!

 

RELIGIA:

Szczęść Boże,

we środę nasza kolejna katecheza, zapraszam dzieci do włączenia się w temat:

Katecheza klasa 2

Cel: uczeń przypomina sobie wydarzenia Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, praca z podręcznikiem

 

Szczęść Boże,

witam Cię, już po świętach. Mam nadzieję, że odpocząłeś, pojadłeś pysznych świątecznych smakołyków i polałeś kogoś w lany poniedziałek;) Chociaż wiesz, że tak naprawdę te święta bez Jezusa byłyby niczym, pustką. To On powinien być najważniejszy w Wielkanoc, msza przez internet to też czas spędzony z Jezusem. Tymczasem dziś zapraszam Cię do pracy z podręcznikiem i przypomnienia sobie jeszcze wydarzeń Wielkiego Piątku i Soboty,

sprawdź swoją wiedzę na temat Wielkiego Tygodnia podczas quizu:

wordwall.net/pl/resource/1089216/religia/wielki-tydzie%c5%84

Mam nadzieję, że wszystko poszło bardzo dobrze:) Teraz przejdźmy do podręcznika, proszę otwórz go na stronie 70-73.

Pierwszy temat to Wielki Piątek - skazanie Jezusa, droga krzyżowa i Jego śmierć na krzyżu. Mamy tutaj zadania do uzupełnienia, przeczytaj pod spodem tekst i zrób zdania.

Następnie Wielka Sobota - to czas ciszy i zadumy, Jezus złożony do grobu. Święcenie pokarmów- tym razem święciliśmy je w domu na wielkanocnym stole. To też Wigilia Paschalna czyli uroczysta msza podczas, której święci się ogień, wodę, jest wiele czytań, a na koniec śpiewamy już radosne Alleluja. Tutaj masz za zadanie zrobić koszyczek oraz narysować paschał, czyli tą wielką świecę, która jest święcona co roku w Wielką Sobotę. Ksiądz idzie wtedy uroczyście w ciemnym kościele, żadne światła się nie świecą i wypowiada słowa: Światło Chrystusa, a my odpowiadamy: Bogu niech będą dzięki. Na dziś to tyle:)

Jutro ciąg dalszy naszej wędrówki wielkanocnej, zatrzymamy się na Zmartwychwstaniu Jezusa.

Pozdrawiam,

p.Magda

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry, 

dziękuję za wszystkie zadania. Przesyłam kolejne materiały (lekcja z 15.04 i 16.04). Nagrania dzieci mają oczywiście na płytkach. Proszę podesłać zdjęcia wykonanych zadań do 18.04.

Pozdrawiam serdecznie i dużo zdrowia życzę

Karol Nocula

 

Lesson     15.04.2020 

Topic: The skateboard skong. 

Cele lekcji:

- zapisywanie nazw przedmiotów ,którymi można się bawić na świeżym powietrzu,

- rozumienie i wypoiwadanie zdań I've got...

- zaśpiewanie piosenki The skateboard song 

I've got [ajw got] - ja mam

I've got a kite. - ja mam latawiec.

I've got ..... and ....  - Ja mam ..... i .....

I've got a bike and a helmet. - Ja mam rower i kask. 

1.) Proszę otworzyć podręcznik na stronie 49.

2.) Ćwiczenie 1. Spójrz, wskaż i powiedz. Następnie napisz zdania do zeszytu.

3.) Zaśpiewaj. Puść nagranie 2.39 i posłuchaj piosenki.

Następnie puść nagranie 2.40 i zaśpiewaj. Enjoy ! :-)

Have you got a skateboard?

Czy masz deskorolkę?

Yes, but where?

Tak,ale gdzie?

Look in the bedroom - is it there?

Zaglądnij do sypialni - jest tam?

Is it in the wardrobe ir under the bed?

Jest w szafie albo pod łóżkiem?

Is it on the desk?

Czy jest na biurku?

Where, where,where?

Gdzie,gdzie,gdzie?

 

CZWARTEK 16.IV.2020:

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Lesson                                           16.04.2020

Topic: I've got - exercises. 

Celem lekcji jest utrwalenie wiadomości z poprzednich zajęć. 

1.) Proszę wykonać ćwiczenia ze strony 49 w zeszycie ćwiczeń.

 

MATEMATYKA:

UWAGA! Obliczacie sumy dowolnym sposobem, możecie wpisać zaraz wynik lub rozpisać działanie dopełniając do pełnej 10!

1. Najpierw otwieramy zeszyt, piszemy lekcję i temat, a następnie obliczacie sumy z zad.7 ze str. 5

2. Potem otwieracie ćwiczenia na str. 5-6

a) zad.6 tekstowe- piszecie tylko działanie;

b)  zad.8 jest złożone - czytając treść zadania wpisujcie od razu to, co już wiecie;

c) w zad.9 szukacie liczb, które ukryły się pod nutkami;

Podpowiedź dla tych, którzy mają problem z tym zadaniem( od wyniku odejmujemy tę drugą liczbę i wiemy, jaka liczba ukryła się pod nutkami)

d) w zad 1. ( str.6 ) obliczacie sumy i dwa te same wyniki kolorujecie takim samym kolorem;

e) zad. 2 jest dla chętnych!

Z matematyki przesyłacie zadania ze str. 5!

JĘZYK POLSKI:

1. Otwórzcie podręczniki na str.10-11, przeczytajcie wiersz pt. ,,Przyrodnicze inspiracje”.

2. Otwórzcie zeszyt, zapiszcie lekcję i datę. Pod spodem narysujcie taka tabelkę: SSAKI PTAKI

 

           SSAKI                PTAKI

 

 

 

 

Potem wpiszcie do tabelki nazwy zwierząt, które są na ilustracji obok wiersza w zależności od tego, czy są ssakami, czy ptakami.

Jeśli jakieś zwierzę nie pasuje do tej tabelki to układacie i zapisujecie z nim zdanie.

Przypomnienie!

Ssaki to te, które rodzą się z ciała mamy i po urodzeniu ssą mleko matki.

Ptaki wykluwają się z jaja, maja pióra, skrzydła i dziób.

3. Następnie otwieracie ćwiczenia na str.10-11

a) w ćw.1 zaznaczacie odpowiednim kolorem cechy koguta i kota;

b) a potem w ćw.3 uzupełniacie opis kota wykorzystując sformułowania dotyczące tego ssaka z ćw.1;

c) w ćw. 2 dopisujecie zdrobnienia

d) w ćw. 4 rozróżniacie głosy ciche i głośne wklejając naklejki.

Przysyłacie z j. polskiego ćw.3 oraz notatkę z zeszytu!

 

MUZYKA:

Pamiętacie jeszcze wiersz ,,Okulary”, który mieliście się nauczyć sami jakiś czas temu?! Jeśli nie, to go teraz powtórzcie.

 

Biega, krzyczy pan Hilary:

"Gdzie są moje okulary?"

 

Szuka w spodniach i w surducie,

W prawym bucie, w lewym bucie.

 

Wszystko w szafach poprzewracał,

Maca szlafrok, palto maca.

 

"Skandal! - krzyczy - nie do wiary!

Ktoś mi ukradł okulary!"

 

Pod kanapą, na kanapie,

Wszędzie szuka, parska, sapie!

 

Szuka w piecu i w kominie,

W mysiej dziurze i w pianinie.

 

Już podłogę chce odrywać,

Już policję zaczął wzywać.

 

Nagle zerknął do lusterka...

Nie chce wierzyć... Znowu zerka.

 

Znalazł! Są! Okazało się,

Że je ma na własnym nosie.

 

Potem posłuchajcie poniższej piosenki i tym razem wierszyk zaśpiewajcie kilka razy:

  

 

Na koniec przesyłam Wam planszę z ćwiczeniami ruchowymi w formie gry. Pobawcie się z kim chcecie, ale zawsze pod opieką osoby dorosłej.

Pionki, kostka do gry i do zabawy START!...

Grę przesłał nauczyciel  naszej szkoły pan Dariusz Jakubowski. 

Do jutra!

 

RELIGIA:

Szczęść Boże,

we czwartek nasza kolejna katecheza, zapraszam dzieci do włączenia się w temat:

 

Katecheza klasa 2

Temat: Jezu ufam Tobie- Niedziela Miłosierdzia Bożego.

Cel: uczeń wie czym jest Niedziela Miłosierdzia Bożego, wie kim była święta Faustyna, poznaje obraz Jezu ufam Tobie.

 

Szczęść Boże,

dziś dalej temat wielkanocny, jednak ominiemy na chwilę jedną stronę z podręcznika. Aby zapoznać się z niedzielą, która będzie już za parę dni, a jest to Niedziela Miłosierdzia Bożego.

Poznamy dziś Siostrę Faustynę Kowalską, na początek prezentacja na temat tej świętej:

http:\\view.genial.ly/5e95c0ced82ffd0dbff75fa3/social-horizontal-post-jezu-ufam-tobie-katecheza-dla-dzieci-mlodszych?fbclid=IwAR2tyU8DycqvYgl9cjYotVlS7-IpoxZP0G8uEQmg_zRmVtosyEz-Zrr7DjE

Święta Faustyna i jej obraz Jezusa Miłosiernego znany jest na całym świecie, Jan Paweł II ogłosił Niedzielę Miłosierdzia, aby to przesłanie usłyszeli wszyscy. Godzina 15:00 każdego dnia to szczególna godzina, wtedy Jezus prosił nas o modlitwę koronką do Bożego Miłosierdzia. Może ją znasz? Jeżeli je zobacz na czym polega:

http:\\view.genial.ly/5e71604a441b277ce8f43ef5/interactive-image-koronka-do-bozego-milosierdzia

A na koniec

zadanie: otwórz podręcznik na stronie 78 – mamy tu obraz Jezusa Miłosiernego, należy dorysować brakujące elementy. Wiesz jakie? Tak, z jednego boku wypływa krew, a z drugiego woda. Musisz jeszcze wkleić naklejkę z napisem jaki powinien być pod obrazem. Świetnie!

Na drugiej stronie jak widzisz mamy historię życia Świętej Faustyny, a ostatnie zadanie to rebus, chyba trochę trudny prawda? Może dasz radę, jak nie posłuchaj już piosenki:

Piosenka do posłuchania:

Dla chętnych:

Puzzle do ułożenia:

www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1661e9abd5fe&pieces=24

Pozdrawiam,

p.Magda

 

PIĄTEK 17.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

Dzisiaj rozwiązujemy zadania tekstowe z ćwiczeń ze str.6-7.

1. Najpierw otwieracie zeszyt, zapisujecie lekcję i datę

a) potem zapisujecie zad.3 i działanie wraz z obliczeniami ( pamiętajcie przy działaniach zapisać, że liczymy w zł );

b) potem do działania w zad.4 ułóżcie treść z naklejek, przepiszcie działanie z obliczeniem i zapiszcie odpowiedź;

c) następnie w zad.5 na str.7 układacie treść zadania do działania i rysunku, obliczacie działanie i zapisujecie odpowiedź;

d) na koniec układacie dowolną treść do działania w zad.6 i tak jak zawsze przy rozwiązywaniu zadań z treścią zapisujecie działanie i odpowiedź

UWAGA! Jeśli widzicie, że w zad.5 i 6 w ćwiczeniach macie mało miejsca i się nie zmieścicie to zapiszcie te zadania w zeszycie.

Przysyłacie zad. 5 i 6- to będzie na ocenę!

 

Na koniec zagadka dla chętnych!

Na strzelnicy

Na strzelnicy można wygrać pluszowego misia, jeśli pięcioma strzałami uzyska się akurat 60 punktów. Tarcza ma numery 5, 8, 11, 17, 23, 25.

Nie wystarczy więc strzelać w sam środek, w czarny punkt, gdyż dwoma strzałami zdobędzie się już 50 punktów, a trzema pozostałymi nie uda się uzyskać brakujących 10.

Pytanie: W jakie więc punkty należy trafiać, by pięcioma strzałami (każdy musi trafić w tarczę) uzyskać akurat 60 punktów? Strzał w ten sam punk może się powtórzyć.

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Najpierw zagadka ,,Dzikie zwierzę”

Jakie zwierzę widzisz na obrazku?

To było proste!

Czy potrafisz znaleźć drugie takie zwierzę w labiryncie liter?

Pamiętaj, że przez każde pole z literką możesz przejść tylko raz!

Rozwiązanie drugiej części zagadki na samym końcu!

2. Otwórzcie ćwiczenia na str. 12-13

a) ćw. 1 - tak jak w poleceniu przeczytajcie zdania i ułóżcie 2 pytania pamiętając o dużej literze na początku, znaku zapytania na końcu i ładnym piśmie; ( to zadanie przysyłacie do mnie - dostaniecie za nie ocenę ! )

b) zanim zrobicie ćw. 2 przeczytajcie wiersz z podręcznika ( str.12 ) i potem podpiszcie ilustracje - zwróćcie uwagę na poprawną pisownię

c) otwórzcie zeszyt ( lekcja, data ) i ułóżcie rodzinę wyrazów od słowa ,,kura”

PRZERWA!

do poniedziałku...

 

I na końcu rozwiązanie drugiej części zagadki. Kto tak z Was pomyślał BRAWO!!!

 

WEEKEND 18-19.IV.2020: 

ZADANIA NA WEEKEND DLA CHĘTNYCH

Przed nami znowu kolejny weekend.

Jeśli się nudzicie to proponuję wam kilka propozycji na ciekawą zabawę.

1. Tym razem nie przepis, a zdjęcie z ciekawymi pomysłami na śmieszne kanapki. Może coś wykorzystacie!

2. Pozostając w temacie przyrodniczym proponuję wam kilka filmów o lasach i zwierzętach w nim mieszkających. Wybrała je p. Halinka.

a) „Co to jest las?” - film przyrodniczo - edukacyjny dla dzieci:

b) „Życie lasu – bogactwo przyrodnicze” – film trochę już poważniejszy, dla bardziej zainteresowanych: 

Są tu też informacje o warstwach lasu, o zwierzętach (fauna) i roślinności (flora)

c) Kto uwielbia bociany, tak jak ja, może obejrzeć film:

Kraina Tysiąca Bocianów /czyta KRYSTYNA CZUBÓWNA:

d) Życie lasu – ptaki [film przyrodniczy]. Tutaj wybrałam Wam tylko fragmenty, ale oczywiście, jeśli ktoś chce – może obejrzeć całość…

3. Na koniec jeszcze jeden link na domową ciastolinę - jest bardzo prosta do wykonania, ale na pewno do jej zrobienia, a może i zabawy powinniście zaprosić Rodziców!

P.S. Mam nadzieję, że tym razem nic mi się nie pozajączkowało i linki dacie radę otworzyć!

Do poniedziałku! Pa!

 

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl