Klasa 2B

 

WITAM WAS MOI DRODZY, WSZYSTKIE DZIEWCZYNKI I CHŁOPCÓW Z KLASY 2 b  !!!

    Jest mi miło ponownie do Was pisać. Przez cały tydzień bardzo dokładnie śledziłam Wasze

  poczynania oglądając zdjęcia z wykonanymi przez Was  zadaniami i pracami. Podoba mi

  się, że tak pilnie pracujecie. Jestem zadowolona,że jesteście tak pomysłowe i kreatywne.

  Szkoda,że nie wszystkie dzieci chcą się tym pochwalić, bo nie od wszystkich dostałam

informację zwrotną.

Rozpoczyna się weekend i na ten czas mam dla Was zadania dla chętnych.

    I. Najpierw tak jak tydzień temu słodki przepis na muffinki dla lubiących piec.

Składniki:

3/4 szklanki maślanki ( może być w zastępstwie kefir lub jogurt naturalny )

2 jajka

1/2 kostki stopionego masła

6 łyżek cukru

1 1/2 szklanki mąki

1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

szczypta solii do wyboru: otarta skórka z cytryny, suszone owoce, orzechy, pokrojona czekolada lub... nic ( jak wolicie )

  W jednej misce wymieszać suche składniki.

W drugiej maślankę z jajkami.

Połączyć razem ale wymieszać niedokładnie.

Do tego dodać roztopione ciepłe ( ale nie wrzące) masło oraz wybrane dodatki.

Połączyć tak, aby zostały jeszcze grudki ( czyli znowu niedokładnie).

  Wkładać łyżkę do blachy muffinkowej ( jeśli nie dajecie papilotek, to blacha musi być wysmarowana masłem i wysypana bułką tartą).

Piec 10-12 min.  w temperaturze 200° C z termoobiegiem.

SMACZNEGO !

 

II.   Druga moja propozycja to zrobienie w domu ,,GNIOTKA”- ale musicie mieć w domu balonik.

Jak go zrobić? Oto przepis: 

1. Weź szklankę mąki ziemniaczanej lub suchego ryżu. 

2. Za pomocą lejka wsyp mąkę lub ryż do małej butelki (butelka musi być sucha). 

3. Nadmuchaj balonik. 

4. Nakładając balonik na butelkę wsyp jej zawartość. 

5. Wypuść powietrze z balonika do wielkości jej zawartości. 

6. Dokładnie zawiąż balonik ( poproś o pomoc kogoś starszego).

7. Jeśli chcesz dorób włosy z włóczki, domaluj oczy. 

 lub Gniotek z żelatyną

1. Weź 4 czubate łyżeczki żelatyny i zalej szklanką wrzątku ( to musisz zrobić z pomocą osoby dorosłej!!!) i wymieszaj

2. Wlej przestudzoną ciecz do butelki za pomocą lejka.

3. Nadmuchaj balonik nie za dużo. Jeśli masz cekiny lub brokat może trochę wsypać.

4. Nłóż balonik na butelkę, przelej płyn.

5. Wypuść niepotrzebne powietrze i zawiąż węzeł ( tak jak poprzednio, poproś kogoś o pomoc).

6. Zaczekaj aż żelatyna w baloniku wystygnie i stężeje\

7. Pdczas zabawy uważaj, żeby balonik nie pękł.

III.  Polecam Wam jeszcze  ciekawy film dokumentalny o najmniejszych zwierzętach na świeci pt. ,,Bardzo małe zwierzątka”, który będzie można obejrzeć w niedzielę w TVP 1 o godz.13.20. Myślę, że to może być ciekawe.

To tyle na weekend. Do napisania za tydzień. Mocno Was pozdrawiam. p. Renia

 

Poniedziałek 30.III.2020: 

 

MATEMATYKA:

1. Najpierw  w zeszycie z matematyki napisz lekcję, datę, przepisz działania i oblicz je starając się liczyć w głowie.

      2 ● 5 =                         8 ● 2 =

 

           3 ● 9 =                         7 ● 3 =

 

           4 ● 3 =                         1 ● 6 =

 

          10 ●  3 =                       0 ● 9 =           

 

2. Od dzisiaj będziemy mnożyć i dzielić do 50. Oto tabliczka mnożenia przez 4 (zostaw dwa ostatnie działania) i 5. Czytaj ją codzienne kilka razy i staraj się ją zapamiętać. Jeśli chcesz przepisz ją do zeszytu lub wklej jeśli masz w domu. 

3. Otwórz ćwiczenia do matematyki na str. 42-43 – przeczytaj uważnie zadania 1, 2, 3, 6 i wykonaj je. Zadania są proste i napewno nie będziecie mieli problemu z ich wykonaniem.

UWAGA! Jeśli dzieci dobrze sobie radzą z zadaniami, mogą zrobić pozostałe  z tych obu stron. Można też wykorzystać zadania dodatkowe z tyłu książki.

UWAGA! DZIECI, KTÓRE MAJA PROBLEM Z OBLICZANIEM  ILOCZYNÓW I ILORAZÓW BIORĄ PATYCZKI ( liczydło) I UKŁADAJĄ

np. w mnożeniu 3   5 =   układają 3 rzędy po 5 patyczków i liczą ile jest ich razem 

      w dzieleniu 15 : 3 = odliczają 15 patyczków, grupują je po 3 i obliczają ile maja takich grup

JEŚLI ODROBIŁAŚ/ ODROBIŁEŚ  CAŁĄ  MATEMATYKĘ ZRÓB SOBIE KRÓTKĄ PRZERWĘ!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Otwórz podręcznik do j. polskiego na str. 72-73. Przeczytaj samodzielnie lub z pomocą rodziców tekst pt. ,,Pstryk”. (jeśli czyta rodzic śledź tekst paluszkiem , tak jak w szkole).

Odpowiedz ustnie na pytania całym zdaniem:

- kim są bohaterowie opowiadania?

- co się stało, gdy chłopiec włączył czajnik elektryczny?

- przed jakim zachowaniem Dominik przestrzegał Jurka?

2. Otwórz podręcznik na str. 74-75. Samodzielnie i głośno odczytaj jakich zasad trzeba przestrzegać, aby korzystać z prądu? Zastanów się, czy ty ich przestrzegasz?

3. Jeśli masz taką możliwość zobacz na YouTube krótki film dla dzieci pt. ,,Nie taki prąd straszny”.

https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ

 

Otwórz ćwiczenia do j. polskiego na str. 66-67.

a) pamiętając o bezpiecznych zasadach korzystania z urządzeń na prąd uzupełnij  w ćw. 1 zdania wyrazami z ramki. Przeczytaj cały tekst i sprawdź, czy ma sens.

b) przyjrzyj się znakom w ćw.2, zastanów się co oznaczają i naklej naklejki

c) w ćw. 3 utwórz czasowniki ze wspólną cząsteczką ,,kręć” i dopasuj do rzeczy 

JEŚLI JESTEŚ ZMĘCZONA/ZMĘCZONY ZRÓB MAŁĄ PRZERWĘ ( ZRÓB KILKA PAJACYKÓW, PRZYSIADÓW, NAPIJ SIĘ WODY, SKORZYSTAJ Z TOALETY)

d) w ćw.4 połącz czasowniki z odpowiednią osobą i starannie  zapisz ułożone przez siebie zdanie

5. A na koniec wierszyk łamiący język do przeczytania - ciekawe czy uda Wam się ta sztuka?

,,W gąszczu szczawiu we Wrzeszczu

klaszczą kleszcze na deszczu,
szepcze szczygieł w szczelinie,
szczeka szczeniak w Szczuczynie,
piszczy pszczoła pod Pszczyną,
świszcze świerszcz pod leszczyną,
a trzy pliszki i liszka
taszczą płaszcze w Szypliszkach. „

 

PLASTYKA:

Czytaliście dzisiaj o bezpiecznym korzystaniu z urządzeń na prąd. Kto  obejrzał film, wie, że prąd tworzy też wiatr. Zróbcie wg swojego pomysłu wiatrak i sprawdźcie, czy działa.

Po zakończeniu pracy plastycznej włącz muzykę, którą lubisz i zatańcz! 

To tyle na dzisiaj. Możecie odpocząć ! 

  

Wtorek 31.III.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Oblicz w pamięci lub jeśli nie potrafisz wykorzystaj liczydło lub patyczki – sprawdź sam siebie.             

            4 ● 4 =

            6 ● 3 =

            5 ● 5 =

            7 ● 3 =

            4 ● 7 =

            6 ● 5=

 

2. Otwórz ćwiczenia z matematyki na str. 44-45.

 a) do zad. 1 będziecie potrzebować kostkę do gry- rzucaj kostką, wpisuj liczbę wyrzuconych oczek i oblicz.

Jeśli nie masz kostki do gry wymyśl liczbę.

Dzieci które mają problem z liczeniem wykorzystują liczydło lub patyczki.           

b) zad. 2 jest proste oblicz i wpisz wyniki.

c) przeczytaj uważnie zad.3. Podkreśl pytanie. Otocz pętlą po 4 dzieci, oblicz i zapisz odpowiedź.

Potem przeczytaj dalszą część zadania. Zastanów się jakie działanie zastosujesz - mnożenie czy dzielenie?

Nie zapomnij o odpowiedzi.

d) w zad. 4 wykorzystaj właściwość ,że mnożenie jest odwrotnością dzielenia

czyli 4 ● 5 = 20  bo 20 : 5 = 4  lub 20 : 4= 5

Zastanów się, czy da się najpierw połączyć działania, a potem obliczyć mnożenie. 

Chętne dzieci wykonują zad. 5 ze str.45 

CZAS NA MAŁĄ PRZERWĘ! 

 

JĘZYK POLSKI: 

1. Jakie to słowa?   

a) gdy w słowie bułka - ł zamienimy na r, k zamienimy na z 

b) gdy w słowie piołun - ł zamienimy na r

2. Otwórz podręcznik na str. 76-77 i przeczytaj samodzielnie lub z pomocą rodzica tekst czytanki. Odpowiedz ustnie na pytania”

jak powstaje piorun?

Jak zabezpieczaciedomy przed skutkami uderzenia pioruna?

gdzie najbezpieczniej schronić  się przed burzą?

jak należy się zachować, gdy burza zastanie cię na otwartym terenie?

3. Otwórz ćwiczenia na str. 68-69.

teraz na pewno bez trudu zrobisz ćw.1, kolorując właściwe zakończenia zdań oraz ćw. 2 zaznaczając, co wolno, a czego nie podczas burzy

w ćw. 3 ułóż powiedzenie, zapisz je i zastanów się, co oznacza

w ćw. 4 ułóż jak najwięcej wyrazów  z podanego wyrażenia 

CZAS NA MAŁĄ PRZERWĘ!

4. Otwórz zeszyt, zapisz lekcję i datę. 

Wybierz swój ulubiony jeden  kolor i przepisz zdanie: 

Po spółgłoskach b-p, d-t, k-g, w-ch, j piszemy rz

np. brzoza

      przebój

      modrzew

      trzeba

      krzew

      grzyb

      wrzesień

      chrzan

      spojrzeć 

Jest to zasada ortograficzna.

Jak ją zastosować ?

Słysząc ż/rz w wyrazie przegłoskujcie go. Wysłuchajcie, jaką głoskę słyszycie przed ż/rz.

Jeśli są to : b, p, d, t, k, g, w, ch, j to zapiszcie w wyrazie rz.

Są też wyjątki, ale o tym innym razem.

5. Zostaw otwarty zeszyt i otwórz jeszcze raz ćwiczenia na str. 69. Odszukaj w ćw. 5 wyrazów, w których zastosowano tę zasadę.

6. Na koniec zrób ćw. 6.

A TERAZ  MAŁA PRZERWA! 

 

INFORMATYKA:

Dzisiaj informatyka bez komputera. Weź kartkę w kratkę lub z bloku, linijkę i ołówek, pisak.

Narysuj taką tabelkę, która jest poniżej. Jeśli jest to trudne poproś Rodzica lub możesz ją wydrukować. 

Następnie pokoloruj odpowiednie kratki  zgodnie z kodem. Jestem bardzo ciekawa, co wam wyjdzie. 

Jasny brąz koloruj: C2, H2, C3, H3, C7 w prawo do H7, C8, E8, F8, H8, D9, G9. 

Ciemny brąz koloruj: C1, H1, B2, D2, G2, I2, B3, D3 w prawo do G3, I3, A4 w prawo do J4, A5, B5, D5, w prawo do G5, I5, J5, A6 w prawo do D6, G6 w prawo do J6, A7, B7, I7, J7, B8, I8, C9, H9, D10  w prawo do G10. 

Czarny koloruj: C5, H5, E6, F6, D8, G8, E9, F9.

1  A B C D E F G H I  
2                    
3                    
4                    
5                    
6                    
7                    
8                    
9                    
10                    

   A TERAZ CZAS NA ZASŁUŻONY ODPOCZYNEK!

 

Środa 01.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Na początku otwórzcie zeszyt, zapiszcie lekcję i datę.

A teraz test z tabliczki mnożenia- ciekawa jestem, kto z Was uczy się jej systematycznie?

Przepiszcie działania do zeszytu i obliczcie.

 

1. A teraz już na poważnie!

2. Otwórzcie ćwiczenia na str. 46-47

w zad.1 obliczcie iloczyny (czyli pomnóżcie) i skreślcie błędne wyniki, a następnie wpiszcie hasło;

w zad.2 obliczcie, ile jest klocków w każdym kolorze razem (najpierw, ile jest figur w danym kolorze, a potem każda figura z ilu klocków się składa;

w zad. 3 przeczytajcie treść i podkreślcie pytanie. Obliczycie zadanie za pomocą mnożenia czy dzielenia? ( zastanówcie się), na końcu zapiszcie odpowiedź;

w zad. 4 z naklejek ułóżcie treść zadania tekstowego do działania;

zadanie 5 jest bardo ciekawe – najpierw pomnóżcie liczbę przez 5 a potem otrzymany wynik podzielcie przez 5

np. popatrzcie na żółte kwadraty w trzech kolejnych kostkach 

4 • 5= 20 ( wpisujecie wynik w drugim żółtym kwadracie) i dalej

20 : 5 = 4 ( wpisujecie wynik w trzecim żółtym kwadracie);

zad. 6 zróbcie w zeszycie. Tym razem naprawdę napiszcie lekcję i datę oraz  nr zadania ( za to zadanie dostaniecie ocenę )

Musicie wymyślić takie działania na mnożenie ( iloczyny) i dzielenie ( ilorazy), aby były zgodne z wynikami podanymi w zadaniu.

Zapiszcie te działania w zeszycie.

3. Zad.7 jest dla chętnych dzieci.

ZROBILIŚCIE WSZYSTKO? BRAWO! TO TERAZ KRÓTKA PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Dzisiaj poznamy nową część mowy - PRZYMIOTNIK

- najpierw przyjrzycie się uważnie ilustracji i przeczytajcie

potem otwórzcie zeszyt, zapiszcie lekcję i datę i przepiszcie na kolorowo zdanie:

Przymiotnik mówi nam jaka jest osoba, roślina, zwierzę, rzecz. Odpowiada na pytanie : jaki? jaka? jakie?

- następnie otwórzcie podręcznik na str. 80-81 i odczytajcie przymiotniki zapisane na kolorowo przy rzeczownikach - czytając dany przymiotnik zastanówcie się jakie pytanie należałoby zadać: jaki? jaka? jakie?

2. Następnie otwórzcie ćwiczenia do j. polskiego na str. 71

- w ćw. 4 połączcie rzeczownik z przymiotnikiem

np. książka ( jaka?) interesujący CZY NAPISAŁAM PRAWIDŁOWO, JAK MYŚLICIE?!

- w ćw. 4 dopiszcie jedno z pytań przymiotnika jaki? jaka? jakie? do rzeczownika. 

 

CHYBA TERAZ PRZYDA SIĘ MAŁA PRZERWA!

 

3. Po przerwie otwórzcie zeszyt i napiszcie w słupku następujące słowa:

 linijka (jaka?)...........................

 kubek ( jaki?)...........................

 kwiaty ( jakie)..........................

 herbata ( jaka?).......................

 przyjaciel ( jaki?).....................

 lody ( jakie)..............................

a następnie dopiszcie wymyślone przez Was przymiotniki ( za to zadanie też dostaniecie ocenę ).

Dla chętnych- czytanka na str. 78 pt. ,,Lampa Alladyna” i ćw. 1,2 ze str. 70. 

 

A NA KONIEC, A MOŻE TROCHĘ POŹNIEJ ZABAWY:

1. Zabawa w basen

Leżycie na podłodze ( najlepiej na dywanie )  na brzuchu i "pływacie" żabką ( ale używacie tylko rąk ).

2. Koncert

Siedzicie na podłodze, podparci z tyłu dłońmi. Nogi  uginacie w kolanach. Unosicie  zgięte nogi i na hasło "bęben!" i uderzacie (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło "pianino!" "gracie paluszkami stóp. Hasła mogą Wam mówić rodzice, rodzeństwo...

3. Lustro

Siadacie po turecku naprzeciwko rodzeństwa, mamy, taty.... naśladujecie wszystkie ruchy osoby, która siedzi naprzeciwko Was (np. "wkręcanie żarówki", kiwanie na boki głową, rysowanie w powietrzu kółek rękami). A potem zmiana ról . Zabawę możecie sobie urozmaicić robieniem głupich min: róbcie ryjek, uśmiechajcie się szeroko, wystawiajcie język itd. To świetne ćwiczenia mięśni twarzy – sprzyjają wymowie.

I jeszcze na koniec ostatnie zadanie.

Ponieważ nie wszystkie dzieci przysyłają zdjęcia ze swoimi pracami, a niektórzy Rodzice piszą mi ,że  nie zawsze chcecie sprzątać zabawki dzisiaj punktualnie o godz.14.00 odsłońcie firanki w swoich pokojach, na parapecie połóżcie otwarty zeszyt z j. polskiego i matematyki na dzisiejszych lekcjach . Nad waszymi oknami przeleci dron ( nasz jest szary z żółtymi końcówkami ):

i zrobi zdjęcia waszych zeszytów oraz mam nadzieję,że posprzątanych pokoi . Tak w krótkim czasie i u wszystkich sprawdzę ,,za jednym zamachem” i wykonane zadania i porządek w pokojach.

To tyle. Pa, pa...

 

 

JĘZYK ANGIELSKI:

 

Lesson                                    01.04.2020 

Topic: Explore! 

Cel lekcji to zastosowanie poznanego słownictwa w autentycznych kontekstach: wycieczka do zamku. 

1.) W zeszycie napisz w osobnych linijkach słówka: 

sofa - sofa

pictures – obrazki,rysunki 

wall - ściana 

window - okno 

beautiful - piękny 

2.) Otwórz podręcznik na stronie 46. Spójrz na obrazki. What can you see? (Co widzisz?). Spróbuj nazwać po angielsku meble i pomieszczenia. Następnie posłuchaj nagrania 2.32 i wskaż osoby, meble i pomieszczenia wymienione w nagraniu. 

3.) Ćwiczenie 1 ze strony 47 w podręczniku. Przeczytaj ogłoszenie. Puść nagranie i powtarzaj za lektorem. (Proszę zatrzymywać nagranie po każdym zdaniu i powtarzać.)

 

RELIGIA: 

Witam,

w środę według planu nasza kolejna katecheza. Zapraszam dzieci do włączenia się w zajęcia:

 

Katecheza

Temat: Jan Paweł II- Święty Polak.

Cel- przy okazji kolejnej rocznicy śmierci papieża Jana Pawła II- 2 kwiecień uczeń poznaje sylwetkę papieża Polaka.

 

Szczęść Boże,

na dzisiejszej katechezie poznamy pewnego człowieka, który gdy był w Waszym wieku przezywano Lolek. Czy wiecie o kogo chodzi? Lubił grać w piłkę nożną, jeździć na nartach, ale też kochał mocno Pana Jezusa. W 1979 roku został wybrany na papieża.

Tak, dziś katecheza o Janie Pawle II. 2 kwietnia 2005 roku po długiej i ciężkiej chorobie odszedł do nieba, a dziś jest już świętym.

Posłuchajcie piosenki, którą już znacie:

 

 www.youtube.com/watch?v=neRnrsT6_zk

Postaraj się wsłuchać w tekst i udzielić odpowiedzi na pytania:

>Kiedy urodził się Karol Wojtyła? - 1920

>Co się stało w Watykanie? - wybór na papieża, 16.10. 1979 Habemus Papa

>Którego dnia strzelano do papieża? 13 maj Ali Agca zamach na papieża

>W którym roku papież umarł? 2005

Był to niezwykły papież, którego kochał cały świat. Znał 7 języków obcych. Biegle władał angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim, rosyjskim, mówił także po łacinie. Papież-Polak przemawiał także po litewsku, ukraińsku, węgiersku i czesku. Jan Paweł II był pierwszym papieżem, który napisał list do dzieci. Zostawił nam wiele mądrych książek, pism, a także listów.

Gdy umierał cały świat płakał - możecie spytać się rodziców czy pamiętają ten dzień. W Tychach biły dzwony we wszystkich kościołach, al. Jana Pawła II wypełniła się ludźmi, którzy wspominali, płakali i modlili się. Tu można zobaczyć parę zdjęć :

ireneuszkazmierczak.com/fotoblog/tychy/7_aleja-jana-pawla-ii/

Już wtedy wielu wiedziało, że odszedł święty człowiek. Zobacz prezentację:

www.youtube.com/watch?v=GhLVufOoI4o

Dziś możemy się do niego modlić, dlatego pomódl się wieczorem lub teraz do Świętego Jana Pawła o ustanie epidemii.

Zadanie dodatkowe:

ułóż puzzle :

puzzlefactory.pl/pl/tagi/Papie%C5%BC+Jan+Pawe%C5%82+II

piosenka do posłuchania:

www.youtube.com/watch?time_continue=304&v=u-XGQ4h1Qns&feature=emb_logo

Na następnej katechezie Niedziela Palmowa- pomyślcie czy macie w domu coś z czego można zrobić palmę, narysować, wykleić palmę na kartce. Będziemy pracować z książką i tworzyć palmę.

 

Pozdrawiam,

dobrego dnia,

Magda Salwerowicz

 

 

Czwartek 02.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Ciekawa jestem, kto z Was przepisał te 3 słupki działań do zeszytu i obliczył? Czy daliście się nabrać?
Czasem szkoda, że Prima Aprilis jest tylko raz w roku!
Za to mój specjalny dron sprawdził uważnie wasze zeszyty i porządek w pokojach. Niektórym już nawet wpisałam oceny! Z porządkiem w pokojach jednak było różnie!

No to zaczynamy.

2. Najpierw otwórzcie zeszyt do matematyki, napiszcie lekcję, datę oraz działania wg wzoru: ( kto ma problem z liczeniem w głowie liczy na patyczkach- nie przepisujcie wyników z tabliczki mnożenia! )
   
       4 ● 6 = 24    bo 24 : 6 = 4

       5 ● 5 =         bo..............

       9 ● 3 =         bo..............

       4 ● 7 =         bo..............

       6 ● 5 =         bo..............

       8 ● 2 =         bo..............

       4 ● 4 =         bo..............

     10 ● 5 =         bo..............

       8 ● 5 =         bo..............

      
3. Potem otwórzcie ćwiczenia z matematyki na str. 48-49

a) ćw. 1 zróbcie zgodnie z poleceniem

b) w ćw. 2 musicie sprawdzić, ile 6 mieści się w liczbach na niebieskimtle i pokolorować wynik ( podpowiedź- musicie w głowie lub na kartce wykorzystać dzielenie)

c) zad. tekstowe jestem pewna, że zrobicie bez problemu, tylko przeczytajcie je uważnie- pamiętajcie o podkreśleniu pytania, żeby pamiętać, co trzeba obliczyć i pomaga to ułożyć odpowiedź  

d) ćw. 4 to bardzo niegroźny wąż matematyczny, zwróćcie uwagę, że czasem trzeba mnożyć, a czasem  dzielić

e) na koniec ćw. 6 - wygląda na trudne, ale wcale tak nie jest.
         
Czytamy tak: 30 : 6 =..... ( wpisujemy wynik pod liczbą 30)
                      36 : 6 =..... ( wpisujemy wynik pod liczbą 36)
                      24 : 6 =….. ( wpisujemy wynik pod liczbą 24) i tak dalej.........

Pozostałe zadania z tych dwóch stron są dla chętnych dzieci.

 PRZERWA !!!!!!!

 

Najpierw się trochę ponaciągajcie!

Potem bieg w miejscu przez 30 sekund truchtem!

A teraz wyprostujcie ręce na bok i wykonujemy krążenie ramion po 20 razy w przód i w tył!

Następnie stajemy w małym rozkroku i krążymy bioderkami duże kółeczka w jedną i drugą stronę po 10 razy!

Kładziemy się na brzuszku i podnosimy równocześnie do góry wyprostowane ręce i nogi- tak 5 razy!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Dziś mała powtórka ,,Ćwiczenia z Naomi”

2. Otwieramy ćwiczenia z j. polskiego na str. 72-73 i robimy:

a) w ćw. 1 po podpisaniu obrazków podkreślcie wspólną końcówkę

b) w ćw. 2 zwróćcie uwagę na rodzaj nijaki: to dziecko, to kurczątko, to źrebię....

c) w ćw.3  dopisujecie przymiotniki, pisaliście je wczoraj w zeszycie zgodnie z pytaniami  jaki? jaka? jakie?

d) w ćw. 4 - pamiętajcie czas przeszły to to, co już było...rano, wczoraj, tydzień temu....

c) w ćw. 5 przyda się dobra pamięć sprzed kilku dni – czego nie wolno robić podczas burzy?

PAMIĘTACIE, ŻE CODZIENNIE CZYTAMY TO CO LUBICIE!

 
Przerwa na ,,małe co nieco” 

 

MUZYKA: 

1. Przesyłam Wam tekst piosenki pt. ,,Muzykalny zastęp”. Jest on też w ćwiczeniach do j. polskiego cz.4 na str.106

 Posłuchajcie melodii w internecie: 

https://www.youtube.com/watch?v=UKkag9x2x64

lub wpiszcie w wyszukiwarkę tytuł piosenki ,,Muzykalny zastęp”, a potem wideo ( są tam 3 fajne wersje)

 

1. Jeden druh w zastępie gra na okarynie,
Drugi w całym hufcu z gry na flecie słynie.
ref.) Taki talent chłopak ma, że na flecie pięknie gra!
Raz, dwa, trzy, cztery, taki talent ma. 

2. Trzeci ma klarnecik, czwarty wiolonczelę,
Piąty swój kontrabas przynosi w niedzielę.
ref) Taki talent chłopak ma, że na basie pięknie gra!
Raz, dwa, trzy, cztery, taki talent ma. 

3. Szósty dmucha w trąbkę co ma w płucach siły,
Puchną mu policzki, wzdymają się żyły.
Tref) Taki talent chłopak ma, że na trąbce pięknie gra!
Raz, dwa, trzy, cztery, taki talent ma. 

 

2. Na pewno część z was już wie, że w telewizji od tego tygodnia można zobaczyć telewizyjne lekcje dla dzieci. Dla drugoklasistów są one na TVP Rozrywka w godz.8.00-9.30, a powtórki w godz. 12.30-14.00. Może coś Was zainteresuje.
A może podpatrzycie, czego uczą się dzieci w innych klasach? 

3. To wszystko na dzisiaj.

Czas na zabawę!!!

 

RELIGIA: 

Witam, 

w czwartek planowo nasza religia, przesyłam Państwu nasze zajęcia:

 

Katecheza 

Temat: Niedziela Palmowa- Hossanna Królowi.

Cel-poznanie wydarzeń Niedzieli Palmowej jako zapowiedzi męki i zmartwychwstania Jezusa

 

Szczęść Boże,

dzisiejsza katecheza będzie o...Panu Jezusie, taka nowość ;) Zbliżamy się pomału do końcówki Wielkiego Postu, w tą niedzielę będziemy obchodzić Niedzielę Palmową. Dziś parę wiadomości na jej temat. Proszę Was o wejście w link i przeczytanie po kolei wszystkich punktów: 

view.genial.ly/5e81c5bc3fea8d0db0dbc82a/interactive-image-niedziela-palmowa-klasy-mlodsze?fbclid=IwAR2uWgKyCs17VlYYieaLN7u_ld8ITKxi-3mmirnZOb2HxyZtbuuxdun7J2U 

Niedziela Palmowa to przywitanie Jezusa jako Króla, ludzie zobaczyli w Nim najważniejszą osobę, która głosi prawdę, miłość i uzdrawia. Na pamiątkę wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy w kościele święci się palmy, jednak teraz nie będzie takiej możliwość. Nie martwcie się, możecie zrobić palmę wspólnie w domu, w niedzielę popatrzcie na Mszę Świętą (polecam online z parafii św. Rodziny w Piekarach, moje dzieci słuchały uważnie:) i tam Ksiądz z pewnością będzie święcił Wasze palmy. Jeżeli macie w domu wodę święconą możecie też pokropić Waszą palmę. 

Zadanie: dziś pracujemy w podręcznikach i tak jak pisałam na wcześniejszej katechezie spróbujemy zrobić palmę. Możecie ją narysować, namalować, wykleić czy zrobić tak jak Kuba z 2a- Kuba mam nadzieję, że mogę przesłać i pokazać Twoją piękną palmę:) 

Otwórzmy podręcznik na stronie 66- tam ulubione zadanie Bartka:) należy pokolorować obrazek i w naklejkach znaleźć palmę dla księdza. Jeszcze druga strona przepisujemy zdanie, piszemy co ksiądz święci w tą niedzielę i rysujemy palmę ( kto chce zrobić palmę na kartce lub w innej formie nie musi robić tego zdania). 

Osoby chętne mogą przesłać swoją palmę- na pewno będą oceny. 

W czasie robienia zadań można słuchać piosenek: 

 

www.youtube.com/watch?v=ZqlWEWkKM3A

 

 

www.youtube.com/watch?v=VBsymESDuJ0 

Pozdrawiam Was bardzo,

p.Magda

 

JĘZYK ANGIELSKI:  

Lesson                                    02.04.2020 

Topic: Play time. 

Cel lekcji to rozpoznawanie, wymawianie i zapisywanie słów związanych z zabawą na świeżym powietrzu. 

1.) Proszę przepisać do zeszytu słówka , wypisać każde słówko po jednej linijce i namalować do każdego rysunek. 

a poster (plakat) 

a racket (rakieta do tenisa) 

a bike    (rower) 

a bracelet (bransoletka) 

a kite (latawiec) 

a helmet (hełm) 

a Frisbee (latający dysk) 

a skateboard (deskorolka) 

2.) Posłuchaj nagrania 2.36 i  2.37 w celu utrwalenia wymowy. 

3.) Proszę teraz pokazać każdy przedmiot na obrazku (podręcznik, strona 48) 

Proszę do 4.04 (sobota) podesłać zdjęcia z zadaniami.

 

AUDIOBOOK ( CZĘŚĆ 1 ):

Nagrany przez Panią Agnieszkę Gospodarek. 

To jest książka o dziewczynce z autyzmem - to w temacie dzisiejszego dnia, Światowego Dnia Autyzmu.

Celem moim jest przekazanie dzieciom tego, że choć jesteśmy różni, to nie znaczy, że gorsi czy lepsi.

Jesteśmy inni, i może każdy z nas zmaga się z jakimiś trudnościami, i nie zawsze one są tak widoczne, czytelne, ale na pewno warto o nich rozmawiać, dzielić się nimi, pytać może jak widzimy coś innego, co nam się nieraz wydaje "dziwne".

A przede wszystkim się nie bać "inności", bo każdy z nas jest ważny i wyjątkowy!

To dopiero pierwsza część, będzie ich więcej.

 

Piątek 3.IV.2020:

 

MATEMATYKA: 

1. Otwórzcie zeszyt do matematyki , zapiszcie lekcję, datę.

Zagadka: przez jakie liczby da się podzielić liczbę 40, zapiszcie przykłady w zeszycie ( za to zadanie dostaniecie ocenę )

np.  40 : 20 = 2

       40 : .... = .....   itd.

2. A teraz czas na ćwiczenia ze str. 50-51

a)  zad. 1 przeczytajcie polecenie i do pracy

b)  zad. 2 tekstowe też zrobicie bezbłędnie - pamiętajcie o podkreśleniu pytania

c) w zad. 3 musicie obliczyć nie wynik lecz poszukać drugą liczbę w mnożeniu   

– w pierwszej tabelce ( wpisujemy szukaną liczbę u góry )

 5 ● ? = 20    i    6 ● ? = 24      

– 5 ● ? = 25    i    6 ● ? = 30

– 5 ● ? = 30    i    6 ● ? = 36

– w drugiej tabelce musicie sami znaleźć dwie liczby, które pomnożone dają nam podany  wynik

        np.  3 ● ? =  12         i     ? ● ? = 16

               ? ● ? =  15         i     ? ● ? = 20

               ? ● ? =  18         i     ? ● ? = 24

d) zad. 4 przeczytajcie uważnie treść zadania tekstowego , zaznaczcie poprawne działanie i zapiszcie odpowiedź.

Zad. 5 i 6 dla chętnych!

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

PRZYGOTUJCIE ĆWICZENIA DO J. POLSKIEGO CZ. 4

1. Na początek coś na myślenie. Co jest rozwiązaniem rebusów?

2. Przeczytajcie wiersz Doroty Gellner pt. ,,Dom”

( fragment ) 

 

Gwiżdże wiatr, szumi wiatr,

stuka, puka deszcz.

Gra na rynnach, gra na szybach.

A dom?

Dom gra też!

 

Trzeszczy podłogą i drzwiami,

gra krokami na schodach,

dom gra,

gdy śpiewa radio w pokoju

lub kapie z kranu woda.

 

To smutno, to wesoło...

Dom ciągle gra inaczej.

Trzasnęła drzwiami winda

i gra muzykę na linach.

 

Piosenka windy to na dół,

to znów do góry się wspina.

Stanęła na moim piętrze,

zagrała w zamku kluczami,

od progu zawołała:

- Dzień dobry! - głosem mamy. 

 

– jakie dźwięki można usłyszeć w domu opisanym w wierszu, a jakie dźwięki można usłyszeć w Waszych domach ( zamknijcie oczy i posłuchajcie )

3. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na str. 3

– w ćw. 1 w rozsypanych literach ukryły się wyrazy ( jeśli nie potraficie ich ułożyć przeczytajcie raz jeszcze wiersz )

– w ćw. 2  pokolorujcie czasowniki rozróżniając czas 

 

PRZYPOMNIENIE!

czas przeszły to to,  co już minęło ( rano, wczoraj, tydzień temu...) 

czas teraźniejszy to to, co jest teraz, w tym momencie

czas przyszły to to, co będzie ( za 5 minut, wieczorem, w niedzielę, za miesiąc... )

– na koniec otwórzcie ćwiczenia na str. 89, czeka tam na Was krzyżówka w ćw. 2

A TERAZ JUŻ PRZERWA NA CAŁY WEEKEND!

PA, PA...

 

AUDIOBOOK ( CZĘŚĆ 2 ): 

 

WEEKEND SOBOTA, NIEDZIELA 4,5.IV.2020:

 

CZAS NA WEEKENDOWE ZADANIA DLA CHĘTNYCH !

1. Na początek znowu przepis na ,,małe co nieco”

JABŁKA W CIEŚCIE

Składniki:

- 8 dag mąki

- 1 jajko

- łyżeczka masła

- 1/3 szklanka mleka

- szczypta soli

- jabłka

- olej do smażenia

- cukier puder

- dżem, konfitura, powidła

Utrzeć żółtko z masłem. Dodać mleko, mąkę, sól - połączyć. Na koniec dodać ubitą pianę z białka. Powinno wyjść takie trochę gęstsze ciasto naleśnikowe.

Umyć i obrać jabłka. Wydrążyć gniazdka nasienne ze środka ( tutaj poproście o pomoc Rodziców ) i pokroić w centymetrowe plastry. Wyjdzie takie kółeczko z dziurką.

Maczać jabłka w cieście i smażyć na rozgrzanym oleju ( tutaj też poproście o pomoc dorosłą osobę ). Posypać cukrem pudrem i dodać   na środek kleks dżemu...

I można już zaprosić wszystkich domowników na podwieczorek!

 

2. Znalazłam dla Was propozycję gry, którą możecie zrobić samodzielnie lub z pomocą rodzeństwa, rodziców.

Popatrzcie!

To jest tylko propozycja.

Musicie skleić 4 kartki ( lub więcej ), aby mieć większą planszę. Podzielić plansze na 4 części ( każda z nich to inna pora roku ). Nakleić zdjęcia, narysować samodzielnie rysunek ( jak chcecie ) lub ozdobić.

Potem wykorzystując korek z kleju, monetę... narysować trasę - zaznaczyć start i metę! W niektórych miejscach zaznaczcie pytajniki.

Jeśli ktoś ma taką możliwość wydrukować karty z pytaniami lub zrobić samodzielnie. Możecie też wymyślić swoje pytania.

Karty z odpowiedniej pory roku ułożyć na planszy.

Pytania nie wszystkie są łatwe, ale możecie w czasie gry szukać odpowiedzi w różnych źródłach.

Teraz już są potrzebne pionki do gry, kostka i chętne osoby do zabawy.

Przesuwacie się od startu do mety w zależności od wyrzuconej liczby oczek!

Sami ustalcie, co robi osoba, która stanie na znaku zapytania, a nie odpowie na pytanie.

MIŁEJ ZABAWY!

Gra składa się:

1. Plansza.

2. Pionki.

3. Kostka do gry.

4. Karty z pytaniami ze znakiem zapytania.

5. Karty z pytaniami z nazwą miesięcy.

Zasady gry:

1. Ilość graczy: od 2 do 6.

2. Gracz rozpoczyna grę, jeżeli wyrzuci na kostce 6 bądź 1.

3. Gracz, który stanie na polu ze znakiem zapytania bierze pierwszą kartę z wierzchu kupki kart ze znakami zapytania.

                     

4. Gracz, który stanie na polu z nazwą miesiąca bierze pierwszą kartę z wierzchu kupki kart z napisem MIESIĄC

5. Gracz, który nie udzieli odpowiedzi bądź udzieli odpowiedź nieprawidłową czeka 2 kolejki.

6. Wygrywa gracz, który pierwszy dotrze do mety.

 

PYTANIA DO GRY:

 

ZNAKI ZAPYTANIA NA KARTY:

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl