Klasa 2B

PONIEDZIAŁEK 20.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy zeszyt, zapisujemy lekcję i datę.

Przepiszcie działania i obliczcie różnice dopełniając do pełnej 10 wg wzoru.

44 – 6 = 44 – 42 = 40 -2 = 38

55 – 9 = 55 – 54 = 50 – 4 = 46

72 – 5 =

63 – 7 =

36 – 8 =

92 – 9 =

2. Otwórzcie ćwiczenia na str. 12-13. Przeczytajcie uważnie treści zadań i dokonajcie obliczeń.

Uwaga! Jeśli ktoś z Was ma problem z obliczeniem różnic w pamięci,  możecie rozpisać działania w zeszycie.

a) zad.3

b) zad. 5

c) zad. 6

d) w ostatnim zad.7 trzeba dobrze pomyśleć - ciekawa jestem, kto rozwiążę tę skomplikowaną zagadkę?!

Pozostałe zadana z tych dwóch stron są dla chętnych!

Przysyłacie zad. ze str.13

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Zagadka.

Co to jest?

Budynek lub rzecz,

która została wykonana bardzo dawno temu.

Jest bardzo cenna i chętnie ją podziwiamy.

ZABYTEK

2. Dzisiaj udamy się w podróż do Krakowa - drugiej stolicy Polski ( ciekawe, kto pamięta, jakie miasto było pierwszą stolicą Polski?! ).

Najpierw, jeśli macie taka możliwość zobaczcie film o Krakowie. ( wybierzcie sobie, który film chcecie zobaczyć )

Pierwszy film pokazuje miasto w bardzo szybkim tempie.

Z drugiego filmu dowiecie się dużo o zabytkach, opowiadają w nim dzieci - czasem bardzo cichutko.

3. Potem otwórzcie podręczniki na str. 26-28 i samodzielnie lub z pomocą odczytajcie tekst pt. ,,Zwiedzamy zabytki”.

4. Następnie otwórzcie ćwiczenia na str. 28-31 .

a) w ćw. 1 pokolorujcie właściwą odpowiedź dotyczącą przeczytanego tekstu;

b) w ćw. 2 dokończcie początek zdania, tak aby miał sens;

c) w ćw. 5 przyjrzyjcie się mapie Krakowa ( ale tylko starej część ) i zaznaczcie podane zabytki;

d) w ćw. 8 jesteście przewodnikiem i prowadzicie wycieczkę od Smoczej Jamy do Bramy Floriańskiej - jakie ulic będziecie mijać?

Pozostałe ćwiczenia z podanych stron są dla chętnych!

4. Na koniec jeszcze linki do dwóch  filmików:

a) hejnał z Wieży Mariackiej

b) legenda o hejnale mariackim przygotowana przez uczniów klasy trzeciej

PRZERWA!

 

PLASTYKA:

Dzisiaj macie zrobić pracę plastyczną związaną z Krakowem. Może to być rysunek, komiks, rzeźba, budowla, pomysł pamiątki... co chcecie.

Z Krakowem wiąże się wiele zabytków ( Wawel, Sukiennice, Kościół Mariacki, Barbakan... ), postacie ( Pan Twardowski, Szewczyk Dratewka , Hejnalista, smok Wawelski )....

To kilka inspiracji!

Na koniec pomysłowy tor przeszkód, labirynt...dla chętnych.

Rysujecie na dużej kartce, wyklejacie plasteliną lub układacie za pomocą długiego sznurka tor lub labirynt.

Bierzecie niewielką kulkę i przesuwacie ją dmuchając przez słomkę lub pokonujecie trasę w wymyślony przez siebie sposób.

Miłego dnia. Do wtorku!

 

 

WTOREK 21.IV.2020:

 

Wstawać! Pobudka! Dzisiaj lekcje na 8.00!!!

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy ćwiczenia na str. 14-15

Dzisiaj  robimy zadania od końca!

a) zaczynamy od zad. 6 - obliczacie różnice i odszyfrowujecie kod do sejfu;

b) w  zad. 5 - zastanawiacie się,  którą grę kupił każdy z  z chłopców;

c) w zad. 2 obliczacie, ile kosztowały zakupy Izy, zwróćcie uwagę na kropkę - wykorzystacie dodawanie czy odejmowanie?;

Podpowiedź do kropki - aby obliczyć, o ile farby były droższe od kredek wykorzystujecie odejmowanie

2. Teraz otwieracie zeszyt , zapisujecie lekcję i datę oraz zad. 4

– po przeczytaniu treści zad. 4 zapisujecie w zeszycie: pytanie, działanie i odpowiedź

Zadanie z zeszytu przysyłacie jako zdjęcie!

Zadania dla chętnych to pozostałe ze str. 14 oraz zad. 6 ze str. 67.

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Zaczynamy od czytania ze zrozumieniem- postarajcie się to zadanie zrobić samodzielnie!

Otwieracie ćwiczenia na str. 102-103

Najpierw dwa razy głośno lub cicho ( jak wolicie ) czytacie tekst starając się jak najwięcej zapamiętać.

Potem czytacie kolejno pytania ze str. 103 i odpowiadacie na nie.

UWAGA! Jeśli w trakcie pisania odpowiedzi nie pamiętacie jaka powinna ona być to jeszcze raz szukacie informacji w tekście.

Odpowiedzi ze str. 103 przysyłacie jako zdjęcie - dostaniecie za nie ocenę!

PRZERWA!

 

1.Teraz zaczynamy od zwiedzania zabytku - Zamku Królewskiego w Warszawie ( dla tych, którzy macie taką możliwość )

2. Potem otwieracie ćwiczenia na str. 32

a) w ćw. 1 szukacie zabytków;

b) w ćw. 2  tworzycie zdania rozwinięte czyli bardzo długie....

Ja wymyśliłam takie - kto wymyśli dłuższe?!

W dużym, starym zamku sympatyczny Adam razem ze swoim najlepszym kolegą  Eustachym zwiedzał ogromne komnaty zapełnione ciekawymi zbrojami należącymi dawno temu do bardzo odważnych  rycerzy.

Kto chce ćw. 2 przysyła do mnie!

PRZERWA!

 

INFORMATYKA:

1. Szukamy informacji w necie:

a) otwieracie komputer, laptop, telefon ( co macie );

b) wpisujecie hasło skansen w Pszczynie;

c) otwierają się różne strony, a u góry ekranu widzicie słowa:

WSZYSTKO,  OBRAZY,  WIDEO,  MAPY,  WIADOMOŚCI

d) klikacie na hasło WIDEO - otwierają się strony z filmikami

e) szukacie takiego: Pszczyna - Skansen zagroda Wsi Pszczyńskiej ( trwa 4.57 min.)  i oglądacie

UWAGA! Jeżeli dzieci mają utrudniony dostęp internetu to tego zadania nie robią!

 

Do jutra! Miłego dnia Wam życzę!

 

ŚRODA 22.IV.2020:

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry, 

 

Dziekuję wszystkim za zadania.

Przesyłam kolejną porcję wiedzy. Czekam na zdjęcia z notatkami i zadaniami domowymi do 26.04 (niedziela) do 21:00.

informacja1 Dzieci przepisują do zeszytu tylko to co jest NA ZIELONO.

informacja2 Proszę o wysyłanie wszystkich załączników w JEDNEJ wiadomości a temat wiadomości napisać według schematu:

IMIĘ_NAZWISKO_KLASA_22.04, 23.04,

Przykład JADWIGA_STĘPIEŃ_2b_22.04, 23.04

Myślę, że będzie to dla wszystkich duże uproszczenie. W razie pytań proszę pisać.

 

Pozdrawiam

Karol Nocula

 

 

                                      Lesson                          22.04.2020

Topic: He's got a skateboard.

Cele lekcji to wysłuchanie, przeczytanie i zrozumienie opowiadania.

Do not disturb! - Nie przeszkadzaj!

 

1.) Podręcznik ,strona 50 , ćwiczenie 1 . Puść nagranie 2.41.

I've got a bike! - Ja mam rower!

Come back here! - Wracaj tu!

I've got a skateboard! - Mam deskorolkę!

Have you got a skateboard? - Czy Ty masz deskorolkę?

I've got a cake. - Ja mam ciastko.

 

                                      Lesson                           23.04.2020

Topic: He's got/ She's got.

Celem lekcji jest opisywanie ,co ktoś posiada i zapisywanie zdań o tym ,kto co posiada.

 

1.) Posłuchaj nagranie 2.42 i przeczytaj tekst z obrazka (podręcznik, strona 51).

He's got - on ma

She's got - ona ma

2.) Ćwiczenie 2 z podręcznika ze strony 51. Spójrz na zadanie 1 i napisz He's got lub She's got w zeszycie z następującymi zabawkami.

PRZYKŁAD:

1.) She's got a skateboard.

Zadanie domowe :

Podręcznik,strona 51 --> Ćwiczenie 2

 

 

RELIGIA: 

Szczęść Boże,

dziś kolejny temat świąteczny, zapraszam Cię do włączenia się w katechezę. Całe nasze zajęcia znajdują się pod tym linkiem:

view.genial.ly/5e8b288c42b1580e14d81446/presentation-wielkanoc-niedziela-zmartwychwstania-panskiego?fbclid=IwAR1R0cLmgr2ncUteIp3olZmg59mFhf_bjmTgw5OWcZdx88ipoAaFhz6V_M4

Dziś czytaliśmy o tym kto pierwszy zobaczył pusty grób Jezusa? Pamiętasz kto to był? Tak, to kobiety Maria Magdalena i jeszcze jedna kobieta, to one przekazały wiadomość uczniom, że grób Jezusa jest pusty.

Symbolami zmartwychwstania Jezusa są dla nas w kościele: paschał, figura Jezusa zmartwychwstałego i zawieszona na krzyżu czerwona stuła.

 

Teraz zapraszam Cię do naszego podręcznika

na str. 74, szukamy naklejki: kto ukazał się uczniom i kolorujemy obrazek

na str. 75 posłuchaj wpierw piosenki i uzupełnij brakujące słowa:

Jako zadanie domowe proszę Cię, abyś zrobił hasła do krzyżówki, której hasłem jest: JEZUS ŻYJE.

Postaraj się do każdej literki wymyślić hasło związane z Wielkim Postem bądź z Wielkanocą.

Krzyżówkę proszę, abyś przesłał na mobidziennik do następnej środy.

 

Pozdrawiam,

dobrego dnia,

p.Magda

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy ćwiczenia na str. 18-19, przygotujcie linijkę lub ekierkę - będzie dzisiaj potrzebna: 

Przypominam! Mierząc linijką lub ekierką przykładamy ją od 0 lub skrótu cm! 

a) w zad. 1 odczytujecie hasło zgodnie z poleceniem; 

b) w zad. 3 mierzycie długość poszczególnych prostokątów;

Kąty proste zaznaczają tylko te dzieci, które potrafią!

 

UWAGA! TO SĄ KĄTY PROSTE !

 

c) w zad.4 kolorujecie prostokąty ładnie i starannie; 

d) w zad. 6 mierzycie długość boków prostokąta. 

 

2. Otwórzcie zeszyty, zapiszcie lekcję i datę. 

Zadanie polega na narysowaniu 3 prostokątów: 

- pierwszy na mieć boki 3cm i 6 cm 

- drugi 5 cm i 10 cm 

- trzeci 8cm i 2 cm

Zadanie z zeszytu przesyłacie do mnie!

 

KRÓTKA PRZERWA NA ROZRUSZANIE KOŚCI!

 

JĘZYK POLSKI: 

1. Czy ktoś  wie, co to są pomniki

A czy ktoś wie, co to są pomniki przyrody

Jeśli macie taką możliwość obejrzyjcie filmik: 

 

2. Otwórzcie podręcznik na str. 34-35 i przeczytajcie tekst ,,Pomniki przyrody” i pooglądajcie te najbardziej znane w naszym kraju. 

3. Teraz czas na ćwiczenia str. 36-37: 

a) w ćw. 1 obejrzyjcie jeszcze raz dąb Bartek i podkreślcie te wyrazy ( przymiotniki ), które mówią o jego wyglądzie; 

b) w ćw. 2 zastanówcie się, jak należałoby się zachować w rezerwacie przyrody - przypominam, że człowiek jest tam gościem; 

Rezerwat przyrody to takie miejsce ( las, puszcza, łąka ), którego człowiek nie zmienia - rosną tam rzadkie rośliny  i zwierzęta, tak jak chcą.

PRZERWA!

 

 

Dzisiaj jest Światowy Dzień Ziemi!   

         

Przesyłam Wam w drugim załączniku gimnastykę ( z przymrużeniem oka ) z tej okazji! :

GIMNASTYKA BUZI:

 

Do jutra!

 

 

CZWARTEK 23.04.2020: 

 

MATEMATYKA:

1. Dzisiaj zaczniemy od przypomnienia obliczania sum 3 sposobami.

Liczyliśmy już w ten sposób.

Odczytajcie działania i przyjrzyjcie się im uważnie. 

_____________________________________________________

I sposób

Najpierw dodajemy pełne dziesiątki, a potem jedności. 

34 + 55 = 30 + 50 + 4 + 5 = 80 + 9 = 89 

27 +  42 = 20 + 40 + 7 + 2 = 60 + 9 = 69 

_____________________________________________________

II sposób 

Najpierw dodajemy do pełnej dziesiątki, a potem resztę. 

34 + 55 = 34 + 6 + 49 = 40 + 49 = 89 

27 + 42 = 27 + 3 + 39 = 30 + 39 = 69 

_____________________________________________________

III sposób 

Drugą liczbę rozpisujemy na pełne dziesiątki i jedności. 

34 + 55 = 34 + 50 + 5 = 84 + 5 = 89 

27 + 42 = 27 + 40 + 2 = 67 + 2 = 69 

_____________________________________________________

Zastanówcie się, który sposób obliczeń jest dla Was najłatwiejszy i najlepiej Wam odpowiada.

A może każdy jest łatwy?

2. Otwieramy ćwiczenia na str. 23: 

a) w zad.3 obliczacie sumy 

Uwaga! Możecie obliczyć sumy 3 sposobami lub takim, który jest dla Was najbardziej zrozumiały! Sami wybierzcie!

b) w zad.4 i 5 możecie dodać dowolnym sposobem. 

Jeśli jednak ktoś dobrze liczy i potrafi wpisać wynik bez rozpisywania to tak robi.

Ważne jest żebyście liczyli szybko i bezbłędnie!

c)  dla chętnych zad. 1 str. 22 i zad.10 str. 68. 

Przysyłacie w formie zdjęcia str. 23! 

 

JĘZYK POLSKI:

1. Odczytajcie zdanie - ciekawe, kto odgadnie, jak to zrobić?!

UNSOGEWOMIZZĘISĄZDUBATĘZREIWZ

2. Otwórzcie podręcznik na str. 36-37 i przeczytajcie tekst ,,Wiosenne nowiny”.

3. A teraz otwieramy ćwiczeni na str. 39 i w ćw. 4 wyszukujecie nazwy zwierząt .

4. Potem zapisujemy w zeszycie lekcję i datę. 

Dzieci, które odczytały zdanie na początku lekcji wpisują je do zeszytu. 

Potem wybieracie jedno zwierzę z ćw. 4 i:

 najpierw macie je narysować;

 potem poszukajcie w książkach, które macie w domu lub w innych źródłach informacje ( może być w necie ) informacji na ich temat i zapiszcie od 3 do 5 zdań ( może to być opis wyglądu, ciekawostki, informacje o środowisku, który zamieszkuje, sposobie odżywiania...) 

Stronę z zeszytu przysyłacie do mnie – dostaniecie ocenę! 

Pozostałe zadania ze str. 38-39 dla chętnych! 

Dla tych, którzy lubią słuchać wierszy o zwierzętach przesyłam link, możecie posłuchać i się zrelaksować - wiersze Jana Brzechwy! 

 

MUZYKA:

Dzisiaj dla chętnych piosenka o kosmicznej żabce. Może Wam się spodoba?! 

,,KOSMO ŻABKA” 

 

RELIGIA:

Witam,

w czwartek zapraszam dzieci do udziału w katechezie:

Klasa 2

Szczęść Boże,

dziś temat o jednym z dni tygodnia...posłuchaj znanej Ci piosenki:

Niedziela... to o niej będzie nasza katecheza. Każda niedziela przypomina nam o zmartwychwstaniu Jezusa. Nasz dzisiejszy temat znajduje się tutaj:

view.genial.ly/5e9c26a53b26f10da5cad340?fbclid=IwAR3EcivmdWy4i4Xcmcpy68jmD9B4bHYhf3luPo8EqUaDM1d_GY3fW2GU7cU

Jak widzisz niedziela to nie tylko czas długiego spania i odpoczynku, chociaż tak w niedzielę Pan Bóg odpoczął po stworzeniu świata, więc i nam należy się odpoczynek po całym tygodniu. Jednak niedziela to przede wszystkim pamiątka zmartwychwstania Jezusa, który pozostał z nami i możemy się z Nim spotykać podczas Eucharystii.

To w kościele, a teraz na mszy w internecie czeka na Ciebie Jezus, spotkaj się z Nim w tą niedzielę:)

w ramach zadania otwórzmy dziś podręcznik na str. 76-77.

Zadanie 1: jak to mówicie łatwizna: jakie hasło wyszło Ci po połączeniu liter? Pokoloruj obrazek do końca.

Zadanie 2: o jakim dniu jest piosenka? Połącz odpowiedni dzień z piosenką, a tu jej możesz posłuchać:

Zadanie 3: rebus, podpowiedź do obrazków: niebo, dziecko, las. Poskreślaj odpowiednie litery i wpisz hasło.

Dziękuję Ci za udział w dzisiejszej katechezie,

trzymaj się dzielnie,

pozdrawiam,

p. Magda

 

PIĄTEK 24.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy zeszyty, piszemy lekcję i datę, obliczamy sumy dowolnym sposobem ( możecie zaraz wpisać wynik lub rozpisać dowolnym sposobem).

42 + 39 =

29 + 36 =

57 + 34 =

66 + 19 =

38 + 58 =

Zadanie z zeszytu przesyłacie do mnie!

2. Teraz otwieramy ćwiczenia na str. 24-25

a) zad. 2 i 3 obliczacie dowolny sposobem;

b) zad. 6 musicie uważnie przeczytać i podkreślić właściwe odpowiedzi;

 

JĘZYK POLSKI:

1. Dla chętnych na początek filmik o wiosennych kwiatach - ciekawa jestem, kto z Was zwróci uwagę na to, jaki kwiat jest podpisany z małym błędem?! ( odpowiedź na końcu )

2. Teraz czytacie tekst ,,Wiosna” str. 38 podręcznik.

Barbara Lewandowska

,,WIOSNA”

Pochyla się sosna ku sośnie i szumi...

A o czym? O wiośnie,

że wiosna wędruje po dróżkach

i czary wyczynia jak wróżka.

Gdy wiosna uśmiechem zabłyśnie,

to z ziemi wyrasta przebiśnieg.

Gdzie stanie, w tym miejscu za chwilę

pojawia się śliczny zawilec.

Gdy wita się z wiosną leszczyna,

to wiosna jej kotki przypina.

Stanęła dziś wiosna nad klonem

i klon ma już paczki zielone.

A dąb się ogromnie zezłościł 

i też zielenieje...z zazdrości.

 

3. Otwieracie ćw. na str. 40-42

a) w ćw.2 odszukujecie części mowy z wiersza ( to zadanie przysyłacie do mnie ):

Przypomnienie!

Rzeczownik to nazwy rzeczy, zwierząt, roślin i rzeczy. Odpowiada na pytania: kto to jest? co to jest?

np. kto to jest? pan, dziecko, piłkarz, Ola, Bartek...

      co to jest? drzewo, mech, wiewiórka, borsuk, komputer, nos...

Przymiotnik mówi, jakie są rzeczowniki. Określa ich cech. Odpowiada na pytania: jaki? jaka? jakie?

np. jaki? mądry, miły, grzeczny, przystojny, szybki.....

      jakie? duże, kolorowe, nieśmiałe, wesołe....

      jaka? zaradna, kochana, uśmiechnięta, piękna...

Czasownik to czynności lun stany. Odpowiada na pytania: co robi? co robią? ( co zrobił?, co będą robić?...)

b) w ćw.3 poszukajcie w kalendarzu datę pierwszego dnia wiosny;

c) w ćw. 4 podpiszcie zdjęcia wiosennych kwiatów ( kto będzie miał problem, zagląda do podręcznika na str. 38-39 lub ponownie ogląda filmik );

d) w ćw.5 łączycie wyrazy w pary;

Błąd w filmiku:

poprawna nazwa to pierwiosnek, a nie pierwiostek.

To tyle. Następne lekcje w poniedziałek, ale jutro tradycyjnie dostaniecie pomysły na wolne dwa dni!

 

WEEKEND 25-26.IV.2020:

 

ZADANIA NA WEEKEND DLA CHĘTNYCH!

Witam Was moi mili. Przed nami kolejny weekend. Dla tych, którzy nie mają na niego pomysłu przesyłam kilka do wykorzystania.

1. Najpierw przepis na proste placuszki - pancakes z dodatkiem płatków owsianych ( znalazła dzisiaj w necie, wydają się proste, zdrowe i smaczne! ).

Składniki:

szklanka płatków owsianych

1 banan

1 jajko

pół szklanki mleka

łyżeczka proszku do pieczenia lub sody

płaska łyżeczka cynamonu

szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksować  mikserem lub jeśli ktoś ma w blenderze ( płatki owsiane muszą się trochę rozdrobnić ). Odstawić na chwilę ciasto.

Smażyć na oleju.

Pałaszować z dżemem, powidłami, cukrem pudrem, syropem klonowym - można dodać owoce!

2. Znalazłam też ciekawe i proste eksperymenty dla dzieci, które spokojnie możecie zrobić w domu. Być może niektórzy je już znają. Ale UWAGA! Zanim zaczniecie je robić, zapytajcie Rodziców, a eksperyment ze świeczką w wodzie robicie tylko pod opieką dorosłych.

3. Co można zrobić z zakrętek po napojach? Wiele rzeczy! Popatrzcie na pomysły.

a) paletę do farb

b) łódki

c) węża

d) prace plastyczne

e) memory literkowe

MIŁEGO WEEKENDU!

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl