Klasa 2B

PONIEDZIAŁEK 25.V.2020:

MATEMATYKA I J. POLSKI BĘDĄ ONLINE.

 

MATEMATYKA:

1. Ćwiczenia str. 12-13:

a) zad. 1-6

b) zapisanie w zeszycie lekcji i daty, przepisanie notatki:

c) dla chętnych:

Zaproście domownika ( lub domowników) do zabawy. Przygotujcie kości do gry. Wpiszcie swoje imiona do tabeli.

Wykonajcie trzy rzuty kostką i zapamiętajcie ilość wyrzuconych oczek. Utwórzcie z nich największą liczbę trzycyfrową i zapiszcie   w odpowiednim miejscu.

Teraz czas na drugiego uczestnika.

Porównajcie liczby za pomocą znaków: <, >, =.

Osoba, która ułożyła większa liczbę otrzymuje punkt.

Można zmienić zasady gry i układać najmniejsze liczby trzycyfrowe.  


Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają str. 13!

JĘZYK POLSKI:

1. Podręcznik str. 36-28, czytanka pt. ,,Czar dla mamy”:

2. Ćwiczenia str. 38-39, 77:

a) ćw. 1, 2;

b) str. 77 ćw. 11

c) ćw. 2, 4 do samodzielnego wykonania.

3. Uczymy się czytać ze str. 70-71 kolejne 4 linijki.( od słów Oj, mamo do potwierdziły smoki ).

Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają str. 38!

 

PLASTYKA:

Laurka na DZIEŃ MATKI.

To kilka inspiracji, może macie inny pomysł, ale nie zapomnijcie jej zrobić na wtorek.

 

WTOREK 26.V.2020:

Matematyka i j. polski będą online.

 

MATEMATYKA:

1. Ćwiczenia str. 16-17:

a) zad. 1-6

Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają str. 17!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Podręcznik str. 28-29.

2. Ćwiczenia str. 32-33:

a) ćw. 1, 2

b) ćw. 3 – do samodzielnej pracy.

Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają str. 32!

 

INFORMATYKA:

1. Dzisiaj rysowanie w programie PAINT.

2. Otwórz program do rysowania jeśli go masz. Narysuj sam ( bez korzystania z gotowych elementów) jeden z wybranych tematów:

• Wyprawa w kosmos

• Lot balonem

• Podwodny świat.

Komu uda się narysować pracę przysyła do mnie-dostaniecie za nią ocenę.

 

ŚRODA 27.V.2020:

Matematyka i j. polski będą online. 

 

MATEMATYKA:

1. Ćwiczenia str. 18:

a) zad. 1, 2, 3, 4

2. Ćwiczenia str. 55

a) zad. 6,7,8

Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają str.18!   

 

JĘZYK POLSKI:

1. Uczymy się czytać ze str. 71 kolejne 4 linijki  (od słów Pedałowali najszybciej do słów  a potem Lotka).

2. Ćwiczenia str. 34-35:

a) 4, 5, 6, 7, 8

b) str. 73 ćw. 2 ( do samodzielnego wykonania)

Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają str.35!

Link dla tych dzieci, które tęsknią za zajęciami ruchowymi - rozgrzewka:

 

RELIGIA:

Szczęść Boże,

dziś nasza katecheza wysyłana w mobidzienniku. Będzie trochę się odnosić do wczorajszego dnia bo dziś o naszej Mamie w niebie :)

Zapraszam Cię do włączenia się w katechezę:

http://view.genial.ly/5ea18582075c7c0dc0eb6141?fbclid=IwAR0Nf7YSHWsQu7343F1aoQInviGD3kuANwLMBuDCqkvu9na0v-chW8vvE8k

Maryja jest naszą Mamą i Królową posłuchaj:

Na koniec proszę Cię o otworzenie podręcznika na stronie 94-95: mamy tam dziś naklejki i dopasowanie wezwań z litanii do obrazków. Mam nadzieję, że dasz radę :)

pozdrawiam,

dobrego dnia,

 

p.Magda

 

CZWARTEK 28.V.2020:

J. polski będzie online!

 

MATEMATYKA:

1. W zeszycie zapisz lekcję i datę.

Przepisz działania i oblicz wg wzoru.

2+3=5

20+30=50

200+300=500

 

6+3=                                                               1+4=

60+30=                                                           10+40=

600+300=                                                       100+400=

 

2+5=                                                               4+4=

20+50=                                                           40+40=

200+500=                                                       400+400=

                   

3+7=                                                               8+2=

30+40=                                                           80+20=

300+400=                                                       800+200=

 

7-2=5

70-20=50

700-200=500

 

5-4=                                                              8-6=

50-40=                                                          80-60=

500-400=                                                      800-600=

 

6-5=                                                              7-4=

60-50=                                                          70-40=

600-500=                                                      700-400=

 

9-7=                                                              10-3=

90-70=                                                          100-30=

900-700=                                                      1000-700=

Działania z zeszytu przysyłacie do mnie - dostaniecie za nie ocenę!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Wysłuchanie krótkiego opowiadania czytanego przez nauczyciela.

To był dla Zosi wyjątkowy dzień. Dzisiaj po raz pierwszy razem z  rodzicami wybierała się w podróż samolotem.   

Na lotnisko w Warszawie przyjechała wcześnie rano. Była bardzo zdziwiona, że już  można było spotkać tam tak wiele osób. Wielu z nich wyglądało inaczej i mówiło w innych językach.

Spotkała sympatycznego Włocha jedzącego czekoladowe lody. W sklepie z pamiątkami zauważyła dwie Czeszki. W poczekalni siedzieli: Anglik w stroju marynarza, Rosjanka w pięknym kapeluszu i Holender jedzący kanapkę z serem. Obok niej usiadła mała, sympatyczna dziewczynka. Okazało się, że jest Niemką.

Zosia nie spodziewała się, że w jednym miejscu można spotkać tak wiele osób z różnych krajów.

2. Do podanych krajów podaj nazwy mieszkańców ( ustnie ):

Portugalia-

Szwajcaria-

Brazylia-

Estonia-

Egipt-

Japonia-

3. Ćwiczenia str. 21:

a) ćw. 3, 4, 5

3. Zapisz lekcję i datę.

Zapisz w słupku pięć dowolnych państw ( o których nie mówiliśmy na lekcji) i dopisz nazwy mieszkańców ( mężczyzn i kobiet)

 np. Bułgaria - Bułgar, Bułgarka

Zadanie z zeszytu przysyłacie do mnie - dostaniecie za nie ocenę!

 

MUZYKA:

Piosenka ,,Na wiejskim podwórku”

 

Za lasem pod "czwórką" 

jest wiejskie podwórko

Podwórko pod chmurką wśród drzew

Na pozór zwyczajne. 

Ma domek i stajnię

Ma kurnik, stodołę i chlew

 

Jest koza – mee, mee

I baran – bee, bee

Jest krowa – muu

I świnka – chrum, chrum.

Jest myszka – pi, pi

Osiołek – ihuuu

Jest kaczka – kwa, kwa

I kotek – miau, miau

Jest piesek osesek co skórę ma jak meszek

I wcale nie szczeka lecz śpi, bez przerwy śpi

Jest kurka – ko ko

Co dzieci ma sto.

Jest koń, nawet jeż

Zamieszkał tu też.

 

Gdy budzi się rano podwórko zaspane

Gospodarz choć śpiący da jeść.

Dla jednych jest ziarno

Dla innych jest siano

Jest mleko, ziemniaki są też.

Je koza – mee, mee

I baran – bee, bee

Je krowa – muu

I świnka – chrum, chrum.

Je myszka – pi, pi

Osiołek – ihuuu

Je kaczka – kwa, kwa

I kotek – miau, miau

A piesek osesek co skórę ma jak meszek

Też napił się mleka, a teraz smacznie śpi.

Je kurka – ko ko

Co dzieci ma sto

Je koń oraz jeż

Bo głodne są też.

 

A kiedy słoneczko przykrywa się chmurką

I oczy zamyka do snu.

Zasypia znajome podwórko pod "czwórką"

A księżyc kołysze do snu.

Śpi koza – mee, mee

I baran – bee, bee

śpi krowa – muu

I świnka – chrum, chrum.

śpi myszka – pi, pi

Osiołek – ihuu

śpi kaczka – kwa, kwa

I kotek – miau, miau

A piesek osesek co skórę ma jak meszek

Jak zwykle nie szczeka lecz smacznie sobie śpi

śpi kurka – ko ko

Co dzieci ma sto

śpi koń i śpi jeż

Bo śpiące są też.

 

Link do piosenki w drugim załączniku.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry

Poniżej lekcja do opracowania. Proszę nie wysyłać zadań. Sprawdzimy je na następnej lekcji na teamsach.

Pozdrawiam

KN

 

                               Lesson  28.05.2020

Topic : Round up!

 

Celem lekcji jest utrwalenie całego działu o ubraniach.

 

1.) Otwórz podręcznik na stronie 63.

2.) Ćwiczenie 1. Znajdź ubrania na obrazku ( strona 58 w podręczniku) i je nazwij (ustnie)

3.) Ćwiczenie 3. Spójrz na obrazek i napisz w zeszycie jak ubrana jest dziewczynka.

Zacznij od:

I'm wearing...

4.) Podręcznik, strona 62, ćwiczenie 2. Przeczytaj, narysuj i napisz o sobie w zeszycie w co jesteś ubrany/a.

 

PIĄTEK 29.V.2020:

Matematyka i j. polski będą online!

 

MATEMATYKA:

1. Ćwiczenia str. 19:

a) zad. 5

2. Zapisanie lekcji i daty w zeszycie.

Obliczcie sumy tak jak w ćw. 5

300+ 170= 300+ 100+ 70= 400+ 70= 470

650+ 200= 600+ 200+ 50= 800+ 50= 850

400+190=

810+100=

200+430=

560+300=

500+360=

740+100=

b) ćw. 7 ( do samodzielnego wykonania)

Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają działania z zeszytu.

 

JĘZYK POLSKI:

1. Ćwiczenia str. 36:

a) ćw. 1

2. Podręcznik str. 33-35, czytanka pt. ,,Gady z szuflady”.

3. Ćwiczenia str. 36 ćw. 2

4. Zapisanie w zeszycie lekcji i daty i odpowiedzi na pytanie z ćw. 2.

5. ćw. 3 ( do samodzielnego wykonania).

Dzieci nieobecne na lekcji online przysyłają ćw. 3 z zeszytu.

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl