Klasa 2B

PONIEDZIAŁEK 27.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy zeszyt, zapisujemy lekcję i datę.

Obliczacie w zeszycie zad. 3,4,5 z ćwiczeń str. 26-27.

Pamiętajcie o wpisywanie jednostek ( kg, dag ) w działaniach.

PRZYPOMNINIE dla tych, którzy nie pamiętają!

o tyle więcej - wykorzystujemy dodawanie

o tyle mniej - wykorzystujemy odejmowanie

a) w zad.3 zapiszcie działanie i odpowiedź;

b) w zad.4 nie musicie pisać pełnej odpowiedzi, ale przy działaniach zapiszcie:

warzywa i działanie

owoce i działanie

nabiał i działanie

c) w zad.5 możecie zapisać tylko wynik lub działania

Zadania z zeszytu przesyłacie do mnie - dostaniecie za nie ocenę!

Dla chętnych zad. 1,2,6 z ćwiczeń.

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Zagadka:

Kiedy słonko wyżej wschodzi,

czas na wiosnę już przychodzi.

Na górskich łąkach w fioletowym płaszczyku

spod śniegu wychodzi tych kwiatów bez liku.

Krokus!

2. Otwieramy podręcznik na str. 40-41 i sami lub z pomocą czytacie tekst pt. ,,Krokus”.

3. Otwórzcie zeszyt, zapiszcie lekcję i datę, a następnie napiszcie odpowiedzi, całym zdaniem, na pytania związane z tekstem ( pytań nie przepisujecie ):

- Co zobaczył Pierwszy, kiedy rozkwitł na polanie?

- Dlaczego Pierwszy zachorował?

- Co Twoim zdaniem zmieniło się w zachowaniu Pierwszego po wyzdrowieniu?

Zadanie z zeszytu przysyłacie do mnie!

4. Otwórzcie ćwiczenia na str.45:

b) w ćw. 3 pokolorujcie ilustrację inspirując się podręcznikiem i zapiszcie rzeczownik z pasującym przymiotnikiem ( zgodnie z ilustracją ).   

5. Są takie miejsca w Polsce, gdzie wiosną odwiedzają je setki turystów, aby podziwiać kwitnące krokusy. Takie pięknie widoki możemy zobaczyć m. in. w dolinie Chochołowskiej.

PRZERWA!

 

PLASTYKA:

Przebiśniegi, krokusy, narcyz ( żonkil ), tulipany, konwalie, bez to kwiaty związane z wiosną.

Zadanie dla Was to stworzenie jednego wiosennego kwiatka lub bukietu.

Pomysł należy do Was. Może być narysowany, namalowany, w technice origami, z papieru kolorowego...

Poniżej kilka pomysłów.

- krokusy i przebiśniegi z wytłoczek po jajach;

- krokusy z pestek dyni wcześniej pomalowanych farbą;

- hiacynty z kółek z papieru kolorowego złożonych na pół;

- tulipany z ziemniaczanych pieczątek ( pieczątki robicie pod opieką dorosłych! )

– konwalie z makaronu wstążki

- tulipany z pasków papieru kolorowego

- narcyze z papilotek na muffinki

Pracę plastyczną przysyłacie do mnie!

MIŁEGO DNIA WAM ŻYCZĘ!

 

WTOREK 28.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy ćwiczenia na str.28-29:

Kto ma problem z liczeniem w pamięci wykorzystuje liczydło lub zapisuje działania w zeszycie.

a) zad. 1 – czytacie uważnie tekst;

b) w zad. 2 dobrze pomyśleć na drugą kropką;

c) zad. 3 - obliczacie sumy po kolei od rzędu najniższego do najwyższego, patrzcie uważnie na strzałki;

d) w zad. 5 zwróćcie uwagę, że musicie wykorzystać 4 banknoty i 5 monet;

Przysyłacie do mnie str. 29!

PRZERWA!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Co to za ptak?

BOCIAN

CIEKAWOSTKI O BOCIANACH - PRZECZYTAJCIE!

Bociany to duże ptaki.

•W Polsce są pod ochroną.

•Żyją ok. 25 lat, ważą 3-4 kg, ich długość to 110 cm, a rozpiętość skrzydeł nawet 200 cm .

•Znamy 19 gatunków tych ptaków.

•W Polsce występuje bocian biały i bocian czarny i jest ich najwięcej w Europie.

•Budują gniazda z gałęzi, słomy, gliny, łajna, papierów i szmat. Co roku po powrocie naprawiają je i powiększają. Może mieć ono nawet 2 metry średnicy.

•Gdy znajdują swoją parę są zazwyczaj wierne przez całe życie.

•Wykluwają się z jaja po 35 dniach wysiadywania. Młode bocianiątka opuszczają gniazdo po 2 miesiącach.

•Zjadają zwierzątka: małe gryzonie, płazy, gady, owady.

•Bociany nie śpiewają, ale wydają głośne dźwięki zwane klekotaniem.

•Przed odlotem do Afryki zbierają się w stadach. Pokonują od 6 do 12 tysięcy kilometrów.

•W Tychach gniazdo bocianie znajduje się na Czułowie.

I jeszcze dla tych, którzy mają taką możliwość link do filmiku - dowiecie się z niego wiele ciekawych informacji:

2. Otwieracie zeszyt, zapisujecie lekcję i datę.

Zadanie dla Was to przepisanie opisu bociana z wykorzystaniem podanych wyrazów.

ochronie, czerwony, mała, dużym, długi, długa, potężne, czerwone, białe, wielkim

Bocian jest................... ptakiem.

W Polsce podlega............ .

Głowa bociana jest............... w stosunku do całego ciała. Dziób ma ................, .................. i mocny, podobny do szpady.

.................. szyja osadzona jest na ................ tułowiu.

Skrzydła bociana są ...................., a nogi długie i .................. .

Ciało pokrywają .................. pióra, tylko końce skrzydeł są czarne.

Podoba mi się ten ptak. Jest ozdobą polskiego krajobrazu.

UWAGA!

Jeśli dzieciom źle przepisuje się tekst z ekranu komputerowego uzupełniają opis bociana w ćw. 3 str. 49 i na tej podstawie piszą w zeszycie kilka na jego temat.

Zadanie z zeszytu przysyłacie do mnie - będzie na ocenę!

PRZERWA!

 

3. Otwieramy ćwiczenia na str. 48:

a) w ćw. 1 odgadujecie nazwy ptaków ( z jaskółką i bocianem nie będziecie mieć problemu, natomiast, która to wilga, a który drozd sami poszukajcie );

b) w ćw. 2 połączcie powiedzenia z ich wytłumaczeniem;

Dla chętnych:

a) link z miejscami ( nie tylko w Polsce ), gdzie na żywo można obserwować bociany, bo są tam zamontowane kamerki:

http://bocianyonline.pl/kamery.html

b) wywiad z bocianem

c) film rysunkowy pt. ,,Dlaczego mam dobre zdanie o bocianie?”

d) w ćwiczeniach do matematyki na str. 38-39 jest gra pt. ,,Droga do gniazda”

PRZERWA!

 

INFORMATYKA:

1. Dzisiaj lekcja programowania na podstawie ćwiczeń z j. polskiego str. 46-47:

a) w ćw. 1 naklejcie naklejki we właściwym miejscu;

b) gra ,,Zwiastuny wiosny”, która przypomina grę ,,Statki” - może niektórzy z Was będą mieli ochotę zagrać.

Kto lubi prace plastyczna kilka bocianich pomysłów.

DO JUTRA MOI DRODZY!

 

ŚRODA 29.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Przeczytajcie i przyjrzyjcie się uważnie, jakie sposoby wykorzystałam do obliczania różnic. Zastanówcie się, który sposób jest dla Was najlepszy.

I SPOSÓB

Odjemnik rozpisujemy na całą dziesiątkę i jedności.

64 – 29 = 64 – 20 – 9 = 44 – 9 =35

35 – 17 = 35 – 10 – 7 = 25 – 7 = 18

73 – 46 = 73 – 40 – 6 = 33 – 6 = 27

II SPOSÓB

Odejmujemy prawie cały odjemnik, ale tak, aby mieć pełną dziesiątkę, a potem resztę.

64 – 29 = 64 – 24- 5 = 40 – 5 = 35

35 – 17 = 35 – 15 – 2 = 20 – 2 = 18

73 – 46 = 73 – 43 – 3 = 30 - 3 = 27

III SPOSÓB

Najpierw odejmujemy do pełnej dziesiątki ( liczbę jednocyfrową ) , a potem resztę, która została.

64 – 29 = 64 – 4 – 25 = 60  - 25 = 35

35 – 17 = 35 – 5 – 12 = 30 – 12 = 18

73 – 46 = 73 – 3 – 43 = 70 – 43 =27

2. Otwieracie ćwiczenia na str. 32-33 i obliczacie zad.1, 2, 3 - dowolnym sposobem.

Stronę 32 przysyłacie do mnie!

 

JĘZYK POLSKI:

1. Zaczynamy od filmiku:

2. Otwórzcie podręcznik na str. 48-49 i obejrzyjcie ilustracje związane z budową domu.

3. Teraz  ćwiczenia str. 54-55:

a) w ćw. 1 zastanówcie się , co trzeba zrobić kolejno budując dom?;

b) w ćw. 2 zapiszcie co macie w swoich pokojach, możecie też napisać, co chcielibyście mieć;

c) ćw. 3 urządźcie dom, ale zgodnie z opisem;

Ćw. 3 przysyłacie w formie zdjęcia!

A to kilka ciekawych budowli! Pomysłowość architektów nie zna granic!

A teraz czas na relaks!

 

RELIGIA:

Klasa 2

Jezus żyje i jest z nami 

Witam Cię serdecznie,

dziś wybierzemy w podróż do miasta zwanego Emaus, jesteś gotowy? Zobacz jakie przygody tam będą na nas czekać, zapraszam do udziału w katechezie:

view.genial.ly/5e99be626326780e1dfc1f5f/horizontal-infographic-timeline-jezus-zyje-i-jest-z-nami?fbclid=IwAR3AH7nSAAO0-K1l5MnKjgj7yPIZNXkO4W8FU8cgl-sZU6e3tBUIikefr1g

Emaus - jak mogłeś zobaczyć i przeczytać to wioska, do której podążało dwóch uczniów Jezusa po jego śmierci. Nie mieli pojęcia, że Jezus zmartwychwstał i postanowili wyruszyć w podróż. Może wracali do swojego domu? Może chcieli uciec w nieznane? Tego nie wiemy, na pewno na początku w drodze było im bardzo smutno, może płakali, że ich nauczyciel umarł. Gdy do nich dołączył Jezus, nie poznali Go. Pamiętasz w jakim momencie poznali Jezusa? Tak, dobrze! Przy łamaniu chleba. A gdzie teraz możemy spotykać Jezusa, przy łamaniu chleba? 

Podczas każdej Mszy Świętej, na którą On sam nas zaprasza. Przyjmij to zaproszenie i bądź z Nim w następną niedzielę podczas łamania chleba. 

Jak widziałeś w prezentacji mamy zrobić zadanie w podręczniku, dziś spróbujemy narysować Jezusa, który idzie razem uczniami i hostię - czyli kawałek chleba, gdzie zawsze podczas Mszy jest obecny Jezus. Otwórz książkę na stronie 80-81. Powodzenia! 

Podziękujmy na koniec Jezusowi, że jest został z nami na zawsze: Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, jak było na początku, teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen. 

Pozdrawiam,

dobrego dnia:),

p.Magda

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry,

przesyłam kolejną porcję wiedzy. Czekam na zdjęcia z zadaniami do 03.05 (niedziela) do 21:00.

informacja1 Ocenie podlegają tylko ZADANIA DOMOWE ,które zostały wyszczególnione pogrubioną czcionką i kolorem czerwonym w materiałach. W związku z tym posyłamy TYLKO zdjęcia zadań domowych.

informacja2 Proszę o wysyłanie wszystkich załączników w JEDNEJ wiadomości a temat wiadomości napisać według schematu:

IMIĘ_NAZWISKO_KLASA_29.04, 30.04

Przykład: JADWIGA_STĘPIEŃ_2a_29.04, 30.04

W razie pytań proszę pisać.

Pozdrawiam

Karol Nocula

 

Lesson                                   29.04.2020 

Topic: Round up. 

Celem lekcji jest utrwalenie wiadomości z Unitu 6. 

0.) Otwórz podręcznik na stronie 53 ( Round up ) 

1.) Ćwiczenie 2. Posłuchaj nagrania 2.44 i wskaż na zdjęciu zabawki ,które usłyszałeś. ( ustnie ) 

2.) Ćwiczenie 3. Spójrz i napisz do zeszytu. Użyj He’s got lub She’s got. 

3.) Ćwiczenie 4. Zrób wyklejankę swoich ulubionych rzeczy ( przykład zrobionej wyklejanki w zadaniu, kartka A4 lub A3 ).  ( 5 rzeczy ). 

Zadanie domowe: 

Podręcznik ,strona 53 → Ćwiczenie 3, Ćwiczenie 4

 

CZWARTEK 30.IV.2020:

 

MATEMATYKA:

1. Otwieramy  ćwiczenia na str. 34-35:

a) zad. 1 i 2 obliczacie zgodnie z poleceniem;

Podpowiedź do kolejnych zadań!

Jeśli szukamy liczby w działaniu to:

– w dodawaniu zawsze od sumy ( wyniku ) odejmujemy liczbę, którą znamy

np. ? + 25 = 43    to   43 – 25 = ?

      25 + ? = 43    to   43 – 25 = ?

 w odejmowaniu:

– jeśli szukamy pierwszej liczby to dodajemy różnicę ( wynik ) do liczby znanej

np. ? – 22 = 60    to   60 + 22 = ?

      ? – 31 = 52    to   52 + 31 = ?

- jeśli szukamy drugiej liczby to od pierwszej liczby odejmujemy wynik

np. 45 – ? = 28    to 45  28 = ?

      63 – ? = 33    to 63 – 33 = ?

b) zad.4, 5, 7 - i te zadania przysyłacie do mnie!

 

JĘZYK POLSKI:

UWAGA! Zanim rozpoczniemy lekcję przygotujcie ćwiczenia cz.5 ! ( tylko na dzisiaj )

1. Przed nami trzy ważne, majowe święta. Wiecie jakie?!

2. Zaczynamy od quizu - na ile pytań znacie odpowiedź?

I. Jakie święto obchodzimy 1 maja?

a) święto wszystkich ludzi na świecie;

b) święto wszystkich ludzi pracujących;

c) święto wszystkich dorosłych:

II. Jak wygląda nasze godło?

a) na czerwonym tle biały jastrząb  w koronie;

b) na biały tle czerwony orzeł w koronie;

c) na czerwonym tle biały orzeł w koronie

III. Jaki tytuł nosi nasz hymn narodowy?

a) ,,Pieśń legionów polskich we Włoszech”;

b) ,,Mazurek Dąbrowskiego”

c) ,,Jeszcze Polska nie zginęła”

IV. Dlaczego zwłaszcza 2 maja zwieszamy nasze flagi na balkonach i w oknach?

a) bo to jest święto naszej flagi;

b) bo tak robią inni;

c) ponieważ, tak rzadko mamy okazję tak zrobić;

V. 3 maja obchodzimy?

a) rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja;

b) rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę;

c) święto Wojska Polskiego;

VI. Co to jest konstytucja?

a) zbiór informacji o historii naszego państwa;

b) spis wszystkich królów i władców Polski;

c) zbiór przepisów strzegących praw wszystkich obywateli;

VII. Dlaczego podczas śpiewania naszego hymnu powinniśmy stać na baczność?

a) bo na stojąco lepiej się śpiewa;

b) bo w ten sposób pokazujemy, że jesteśmy Polakami i szanujemy nasze symbole narodowe;                                     

c) bo melodia naszego hymnu jest wesołą i taneczna;

Prawidłowe odpowiedzi:

I b, 2 c, III b, IV a,  V a, VI c, VII b

3. Otwórzcie zeszyty, zapiszcie lekcję i datę, a następnie przepiszcie:

1 maja –  Święto Pracy

2 maja – Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej

3 maja – Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja

PRZYGOTUJCIE ĆWICZENIA CZ. 5!

Otwieramy ćwiczenia na str. 3- 5”

a)  ćw. 1 robicie bez kropki;

b) w ćw. 2 myślę, że bez problemu odczytacie symbole narodowe;

c) ćw. 3 - zwróćcie uwagę, że nazwy narodowości piszemy zawsze wielką literą;

d) w ćw. 4 zapiszcie, że kolor biały jest symbolem orła białego, a czerwony - potęgi i chwały;

e) w ćw. 5 odszyfrujcie nazwy państw;

5. Dla zainteresowanych linki do filmików związanych ze świętami majowymi:

a) film o symbolach narodowych dla najmłodszych;

b) film trochę trudniejszy, ale z wieloma informacjami o naszym godle ,,Jaki znak Twój? Orzeł, paw, lew?'' ;

c) o uchwaleniu Konstytucji 3 Maja:

 

MUZYKA:

1. Najpierw zaśpiewajcie ,,Mazurka Dąbrowskiego”

1. Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy

 

ref.) Marsz, marsz, Dąbrowski

Z ziemi włoskiej do Polski

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem

 

2. Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami

Dał nam przykład Bonaparte

Jak zwyciężać mamy

 

ref.) Marsz, marsz, Dąbrowski...

 

3. Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze

 

ref.) Marsz, marsz, Dąbrowski...

 

4. Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany:

Słuchaj jeno pono nasi

Biją w tarabany!

 

ref.) Marsz, marsz, Dąbrowski...

    

2. A to piosenka o polskiej fladze, zaśpiewajcie przynajmniej refren:

,, Polska Flaga  ''

1. Każde państwo ma symbole, które znają inne kraje:

Hymn państwowy, godło, flaga – im szacunek się oddaje.

Kiedy w świecie ją zobaczysz, jak kołysze się na maszcie,

Poznasz barwy narodowe przypisane Polsce właśnie.

Ref.) Biel i czerwień – dwa kolory, które każdy Polak zna.

To nasz symbol narodowy, co od lat niezmiennie trwa.

Czasem godło ją ozdabia, czasem orła na niej brak.

To jest właśnie polska flaga, patriotyzmu piękny znak!

 

2. Z wielką duma na mundurze każdy żołnierz ją naszywa.

Nazywana jest banderą, kiedy statek pod nią pływa.

Przypisana jest na stałe instytucjom i urzędom.

Gdy powiewa na ulicach zapowiada wielkie święto!

Ref.) Biel i czerwień – dwa kolory…

 

3. Uroczystość narodowa bez niej odbyć się nie może,

wtedy zdobi polskie domy od Beskidów aż po morze.

Choć zwiastuje ważnie daty, to nie kłamią kalendarze:

Drugi maja to rocznica poświęcona polskiej fladze.

Ref.) Biel i czerwień – dwa kolory…

 

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Dzień dobry,

przesyłam kolejną porcję wiedzy. Czekam na zdjęcia z zadaniami do 03.05 ( niedziela ) do 21:00.

informacja1 Ocenie podlegają tylko ZADANIA DOMOWE ,które zostały wyszczególnione pogrubioną czcionką i kolorem czerwonym w materiałach. W związku z tym posyłamy TYLKO zdjęcia zadań domowych.

informacja2 Proszę o wysyłanie wszystkich załączników w JEDNEJ wiadomości, a temat wiadomości napisać według schematu:

IMIĘ_NAZWISKO_KLASA_29.04, 30.04

Przykład: JADWIGA_STĘPIEŃ_2a_29.04, 30.04

W razie pytań proszę pisać.

Pozdrawiam

Karol Nocula

 

Lesson                                                30.04.2020

 

Topic: Materials. 

Cele lekcji to:

- rozróżnianie typów materiałów, wymawianie i zapisywanie ich nazw.

- rozumienie pytań, rozpoznawanie obiektów

- rozumienie znaczenia przymiotników opoisujących fakturę

- opisywanie surowców i faktury

- nauka wymowy łamańców językowych 

1.) Otwórz podręcznik na stronie 54. 

2.) Ćwiczenie 1. Posłuchaj nagrania 2.45 i powtórz. Następnie popatrz na słowa i napisz je w zeszycie. 

                        [wymowa] 

wood – drewno [łud]

fabric – materiał, tkanina [fabryk]

plastic – plastik [plastyk]

glass – szkło [glas]

metal – metal [ metl]

paper – papier [peipe] 

3.) Ćwiczenie 2. Spójrz i powiedz It’s made of … and … . 

It’s made of … and … .  - To jest wykonane z … i …                  [ yts mejd of…. end….] 

4.) Ćwiczenie 3. Posłuchaj nagrania 2.46 i powtórz. Następnie napisz słowa w zeszycie. 

rough – szorstki [raf]

hard – tward [had]

smooth – gładki [smuf]

soft – miękki [soft] 

5.) Ćwiczenie 4. Posłuchaj łamańców językowych. Posłuchaj jeszcze raz i powtórz.

Zadanie domowe: Podręcznik , strona 54 , ćwiczenia 1, 3 + wszystko co na zielono do zeszytu

 

RELIGIA:

Szczęść Boże,

dziś nasza katecheza będzie dotyczyć Pisma Świętego, a to dobrze bo w kościele od tej niedzieli trwa Tydzień Biblijny. Nasz temat brzmi: Jezus zmartwychwstały poucza nas swoim słowem. Zapraszam do udziału:

view.genial.ly/5e9db39ed400980db174707f/interactive-image-jezus-zmartwychwstaly-poucza-nas-swoim-slowem?fbclid=IwAR3rNGtin-hRCi32MXV4HQCqK7n27iWRf-fj8dLatZLb9c_F7sCpXHVSuS0

Pismo Święte to słowo Pana Boga skierowanie do Ciebie, do mnie, do każdego z nas. Można je słuchać i czytać nie tylko podczas mszy świętej, ale też w domu, na wakacjach, gdziekolwiek jesteś możesz je mieć zawsze przy sobie nawet na komórce.

 

Czy masz Pismo Święte w domu? Poszukaj i spróbuj przeczytać jakiś fragment najlepiej z Nowego Testamentu, z Ewangelii Jeżeli nie masz w domu, spróbuj znaleźć Pismo Święte w internecie i tam przeczytać. Proszę Cię, abyś ten fragment przepisał na kartce i spróbował z niego zrobić rysunek - zadanie prześlij na mobidziennik.

A na koniec otwórzmy podręcznik na stronie 82-83, są tam trzy zadania - dwa do pokolorowania, a jedno do narysowania. Powodzenia! 

 

Życzę ci dobrego dnia,

pozdrawiam,

p.Magda

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl